ידיד אמת של ישראל? יותר ממחצית מהישראלים לא משוכנעים בזה

היום ייערך כנס הדיפלומטים השנתי של העיתון ג'רוזלם פוסט. מסקר מיוחד שנערך לכבוד האירוע, עולה כי רק 44% מהישראלים מגדירים את נשיא ארה"ב הנבחר כ -"ידיד אמת של ישראל"

משה ויסטוך22/11/16 07:19 כא בחשון התשעז

פלאש 90. קובי גדעון, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

עוד לא התאוששנו מהסקרים שצפוו את בחירתה של הילארי קלינטון והנה מגיע סקר חדש: סקר שנערך לקראת כנס הדיפלומטים השנתי של העיתון ג'רוזלם פוסט, מעלה כמה נתונים מעניינים על מידת אמונתם של הישראלים בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

מהסקר שנערך על ידי מכון פאנלס, 44% מנשאלים סוברים שטראמפ הוא "ידיד אמת של ישראל", לעומת 38% שלא ידעו להכריע לגבי טיב הקשר בין הנשיא הנבחר של ארה"ב לישראל. בנוסף לכך, 49% מהציבור בישראל לא מאמינים שטראמפ יעביר את השגרירות מת"א לירושלים, כפי שהבטיח ערב הבחירות. 38% מהנשאלים דווקא כן מאמינים שיעמוד בהבטחתו. נתון נוסף שעולה מהסקר הוא ש-33% אחוז מהציבור בישראל מאמין כי האו"מ יקבל במהלך 2017 החלטה חד-צדדית להכרה במדינה פלסטינאית, לעומת 45% שסוברים כי לא תתקבל החלטה כזו באו"ם.

רונית חסין הוכמן, מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט: "הבחירה של טראמפ ומערכת היחסים של ארצות הברית עם ישראל הם סוגיה רותחת, והיא אחת מיני רבות שבהן ידונו משתתפי ועידת הדיפלומטים. הג'רוזלם פוסט מייצר סדר-יום בינלאומי כבר מעל 90 שנה".

לקריאת הכתבה באתר המותאם