משפחת גולדין בעקבות הראיון עם ארדואן: "נחשפה חוסר העשייה של הממשלה"

נשיא טורקיה טוען בראיון שרק מבצע 'עופרת יצוקה' מנע את הסכם שהתתגבש עם סוריה וכלל ירידה מהגולן. בנוסף הוא אומר שנושא החיילים הנעדרים כלל לא עלה במו"מ עם ישראל על הסכם הפיוס. משפ' גולדין: "נחשפה חוסר העשייה המהדהדת של ממשלת ישראל"

משה ויסטוך22/11/16 07:28 כא בחשון התשעז

פלאש 90, צילום: פלאש 90

נשיא טורקיה חשף כמה סודות מ'חדר ההלבשה' של של ממשלות ישראל. בראיון לאילנה דיין טען ארדואן כי ב-2008 ישראל הסכימה לרדת מהגולן וכי במהלך הדיונים על הסכם הפיוס בין מדינתו לישראל, לא נעשתה אליו כל פנייה לגבי החיילים הנעדרים אורון שאול ונהדר גולדין הי"ד.

לגבי ההסכם המדיני שהתגבש בין ישראל לסוריה אמר ארדואן: "הגענו למצב של חתימה על הסכם עם סוריה כשאני המתווך. סגרנו את פרטי ההסכם ואז החלו ההפצצות על עזה בזמן שמתנהלות השיחות (מבצע 'עופרת יצוקה'. מ.ו). היינו אמורים להמשיך לעבוד, אבל בסוף אהוד אולמרט נותר מחוץ לזירה הפוליטית וחדל מלהנהיג".

על נושא החזרת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין הי"ד, שנשבו בשבי חמאס במהלך מבצע 'צוק איתן', טען נשיא טורקיה כי "אם נצטרך להתערב בעניין הזה, אוכל להביע דעה ואדבר איתם. ואז הם ישאלו אותי, אם הם התחייבו לשחרר אנשי חמאס נשחרר את הגופות. האחריות מוטלת על שני הצדדים. אם הם יגלו אחריות נעשה כמיטב יכולתנו".

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ארדואן התייחס גם לקשריו עם ארגון החמאס: "אני נפגש איתם כל הזמן. תמיד העברתי מסרים לחמאס. אני מאוד פתוח. אין לי אג'נדה סמויה, אני אדם מאוד נינוח. חייבים להשיג שלווה באזור". בהמשך הוא התייחס לאמירתו בזמן 'צוק איתן', לפיה המתקפות של ישראל על עזה גרועות ממה שעשה היטלר: "היו תקופות שעזה הותקפה, אנשים נהרגו בהפגזות ואני לא יכול לשכוח. אני לא מסכים עם מה שהיטלר עשה וגם לא עם מה שישראל עשתה. הרגתם אלפי אנשים בעזה ובפלסטין, אז אמרתי שאתם יודעים היטב לרצוח".

ממשפחת גולדין נמסר בתגובה לדברי ארדואן: "בראיון ששודר הערב בתוכנית 'עובדה' נחשף בפני הציבור הישראלי עד כמה מהדהדת חוסר העשייה של ממשלת ישראל בהחזרתם הביתה. משפחת גולדין מצפה כי מדינת ישראל תהפוך כל אבן כדי להשיב את הדר ואורון שנשכחו בסג'עייה ורפיח. על הקבינט הבטחוני להתכנס ולקבל החלטה להפעיל מנופי לחץ על חמאס כמו הפסקת תנאי הדה לוקס לאסירי חמאס בבתי הכלא בישראל והפסקת שדרוג הרצועה כאילו מדובר בריביירה הצרפתית ולא בקן מחבלים שבו מוחזקים הדר ואורון", לשון תגובת המשפחה.

לקריאת הכתבה באתר המותאם