שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט נאם היום בפני כנס הרבנים וראשי הקהילות של המערך לשירותים רוחנים בתפוצות של ההסתדרות הציונית העולמית. "בשבועיים האחרונים, הונחתו 2 מהלומות על מדינת ישראל, מועצת הבטחון של האו"ם הרימו ידם המדינות בעד החלטה שאליבא דאותה ההחלטה, העיר העתיקה כולה, הר הזיתים, עיר דוד, ושאר יהודה ושומרון והבקעה, כולם שטח כבוש, לא חוקיים. בשם איזה סמכות באים אנשים מאומה שקימת כמעט 4000 שנה, ש-3000 שנה ירושלים היא בירתה? מי שמם להגיד שהבית שלנו, הבירה שלנו היא כבושה?"

"ירושלים היא שלנו לנצח, ואף יהודי, באף דור, ואפילו דור שלם של יהודים, שהיה רוצה למסור אותה, לא יכול. כי היא שייכת לעם ישראל". עוד אמר כי "אנשים בעולם איחלו לנו חנוכה שמח. כשהם מאחלים חנוכה שמח האם הם מבינים איפה נלחם יהודה המכבי? האם הוא נלחם בשדרות רוטשילד בתל אביב, אולי ברכסים העולים מעמק האיילון לכיוון ירושלים. למה שהם קוראים ה'שטחים הכבושים'. איך תאחל חנוכה שמח כשהשטח הוא כבוש? בעולם חושבים מבחינתו ארץ האבות הוא פולקלור, סמל. אך הוא לא סמל, הארץ היא אמיתית.

"קשה להבין שמי שגר אלפי מייל מפה לא מבין שחיים את ירושלים, את מעלה לבונה, את חברון. זו מציאות. אבל, אין לי תלונות לאומות העולם, התלונות אלינו עצמנו - האם באמת היינו בהירים, חדים על זכותנו המוחלטת על ארץ ישראל?"

"אם נוותר, נמסור אדמות, נקבל כבוד אלא רגעי. מחיאות כפיים. קיבלנו שבוע של מחיאות כפיים אחרי שמסרנו ויצאנו מגוש קטיף. מה קיבלנו אחר כך? עזבו את המנהרות הטרור, את הנופלים, אפילו בשדה הבינלאומי, האם העולם אומר 'וואו אתם הישראלים כל כך נדיבים, גירשתם את היהודים, מחיאות כפיים, עכשיו אנחנו איתכם? ממש לא".

לרבנים בכנס אמר בנט, "עוד 100 שנה ישאלו, ידעתם שאנחנו מאבדים המון יהודים? מאבדים אותנו כמו שמעט פעמים היה בתולדות עמנו, היתה גלות השבטים, השואה, אבל באחד האירועים המרכזיים בתלדותינו של אבדן יהודים, אתם בשדה עושים עבודה קודש. גם אם הציבור לא יעלה כולו לארץ, רוצים שיעלו, אבל יודעים שלא כולם יעלו. היום ב"ה מדינת ישראל היא הליבה, לכן לכם אני רק רוצה לומר תודה - אתם מקיימים את הציווי העליון של נצח ישראל לא ישקר"