שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד מקדמים תכנית להעתקת המבנים של עמונה לקרקע חלופית ואינם מאמינים בסיכוייו של חוק ההסדרה, כך פורסם אמש בערוץ 10. עקיבא נוביק, כתב הערוץ, צייץ אתמול בטוויטר "בנט ושקד בשיחות סגורות: לחוק ההסדרה אין שום סיכוי, הוא לא יציל את עמונה ובליכוד מנופפים בו כדי לקנות שקט במקום להסתכל למתיישבים בעיניים".

על אף חוסר האמון של שקד ובנט בחוק ההסדרה, הוציא פורום צעירי הבית היהודי, יחד עם פורום צפון ושומרון של המפלגה, קריאה לכנס חירום בנושא עמונה תחת הכותרת: "נלחמים על הבית! יש הסדרה- יש תקציב- יש ממשלה". מטרת הכנס היא "מאבק על עתיד עמונה, עפרה וההתיישבות" והוא יתקיים ביום רביעי הקרוב.

גורמים במפלגה התומכים בחוק ההסדרה אומרים כי עתיד חוק ההסדרה תלוי במשחק הפוליטי מול ראש הממשלה ומול הסיעות האחרות וכי עם מעט אקרובטיקה משפטית העברתו אפשרית.

באופן אולי לא מפתיע נפתלי בנט ואיילת שקד ייעדרו מהאירוע. אך כל חברי הכנסת המכהנים ושרי הבית היהודי כן ישתתפו בו ביניהם שר החקלאות אורי אריאל; סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן; ח"כ שולי מועלם; ח"כ מוטי יוגב; ח"כ בצלאל סמוטריץ'; מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך מנכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר. ח"כ ניסן סלומינסקי הוא ח"כ היחיד של הבית היהודי שלא יהיה באירוע, וזאת משום שהוא נמצא בכנס אחר אליו הוזמן מראש.

"די מדהים שתומכי עמונה אשכרה קונים את ההבטחה הריקה שנקראת חוק ההסדרה. גם בממשלת הימין הכי ימנית אי פעם לא מתכוונים לצאת למלחמה מול בגצ (שיבטל בודאות את החוק) וספק גדול אם נתניהו עצמו יאפשר חוק שרק ב-2012 הורה לכל הקואליציה להצביע נגדו" כתב עקיבא נוביק בעמוד הפייסבוק שלו.

"לא סתם ברחו היום רוב שרי הליכוד מהתקשורת ונמנעו מלהתראיין על החוק שאף אחד מהם לא בונה עליו. הם פשוט מעדיפים להעביר את התקציב בלי רעש פוליטי על עמונה ועדיף מאבק דמה על החוק ממאבק בשטח נגדם. וזה באמת המבחן: בצלאל סמוטריץ׳ קורא כבר שבועיים בטוויטר למרד ח״כים נגד התקציב אם עמונה תפונה. כמה הצטרפו אליו עד עכשיו? עד לרגע זה לא ידוע אפילו על אחד".

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "״כידוע, שרי הבית היהודי פועלים בהתמדה להישארות הישוב עמונה על בסיס מתווה ״נכסי נפקדים״ בשיתוף פעולה ובתיאום עם תושבי עמונה, ונפעל שיצליח״.

מלשכתה של השרה שקד נמסר כי היא שוהה בניו יורק בזמן הכנס.

(צילום: )