מעצר יקר: ראש ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, יפוצה ע"י המדינה בכ- 30 אלף ש"ח לאחר שלטענתו הושפל בזמן מעצרו בהר הבית.

בשנת 2013, עלו גופשטיין ופעילים נוספים להר הבית. במהלך הביקור, החלו להניף דגלי ישראל, להתפלל ולקרוא קריאות 'שמע ישראל' ומיד לאחר מכן נעצר גופשטיין יחד עם 2 פעילים נוספים. לטענתם הם עברו חיפוש משפיל בכניסה לבית המעצר והחליטו לתבוע את משטרת ישראל. בכתב תביעה שהוגש על ידי עורך הדין, איתמר בן גביר, תבעו השלושה את משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר ונטען כי הם נעצרו לשווא וכי עברו חיפוש לא חוקי הפוגע בכבוד האדם ונערך ללא כל הבחנה. המדינה הגישה כתב הגנה, אולם לבסוף, נערך משא ומתן בין הצדדים במהלכו הסכימה הפרקליטות לפצות את גופשטיין והפעילים הנוספים בכ- 30 אלף ש"ח.

[embed][/embed]

יו"ר להב"ה, בנצי גופשטיין, אמר כי "על משטרת ישראל להפנים שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית ולכן חופש הביטוי וכבוד האדם הם זכויות בסיסיות.אני שמח שגם קראתי קריאת שמע בהר הבית וגם קיבלתי פיצוי כספי על המעצר וההשפלה. הכסף ישמש לחיזוק הפעילות להמשך הצלת בנות ישראל"
עו"ד איתמר בן גביר הגיב ואמר כי: "בחודשים האחרונים התעדכנו כי הנוהל של שירות בתי הסוהר התעדכן כתוצאה מהתביעות הללו ולא עורכים חיפוש משפיל באנשים ללא הבחנה. יש להצטער על הפגיעה בזכויות אדם וכבוד האדם כאשר לא הייתה כל סיבה לעשות כך ואני מקווה ששוטרי ישראל ואנשי השב"ס יפעלו על פי הנוהל החדש ואם לא כן נאלץ לשוב ולהגיש תביעות נוספות".