בעקבות הפרסום ב'כיפה' לפיו צה"ל מממן ניתוחים לשינוי מין לחיילים בשירות סדיר, מבהירים בלשכת הרמטכ"ל כי זו הוראה של משרד הבריאות שמחייבת אותם לבצע זאת. ההבהרה לדברים התגלתה באמצעות מכתב שהגיע לידי הכתב יוסי בן עטר מרדיו "גלי ישראל".

במכתב מלשכת הרמטכ"ל נכתב כי "הטיפולים הנוגעים לשינוי מין נמצאים בסל הבריאות הממלכתי וניתנים על ידי נהלי משרד הבריאות לחיילי צה"ל כמו כל אזרח במדינה, באותה צורה ללא הבדל מבחינת היקף המימון. ההחלטה בדבר הזכאות לתהליך מבוצעת על ידי וועדה של משרד הבריאות בה יושבים אנשים מקצוע (רופאים פסיכולוגים פסיכאיטרים) המאשרת את המימון. בהינתן האישור של הווועדה- הגוף המבטח את האזרח- (ובמקרה של חייל- צה"ל) חייב לממן את הטיפול".

לפני כשבוע וחצי פורסם ב'כיפה' כי הטיפולים הללו כרוכים בעלויות של עשרות אלפי דולרים וביחידת יוהל"ם (יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר), בראשה עומדת תא"ל שרון ניר, מקיימת ימי הסברה בנושא ומספקת למפקדים בשטח סל כלים כיצד להתמודד עם טרנסג'נרים ע"מ שיעברו את השינוי המורכב בצורה מיטבית מבחינתם.

מן הפרסום עולה כי צה"ל מממן על-חשבונו ניתוחים לשינוי מין, טיפולים נלווים (הורמונליים, קוסמטיים וכד') ושמאוקטובר הקרוב יינתנו הטיפולים ההורמונליים במסגרת סל השירותים הרפואיים המוצע לחיילי צה"ל.