בפסיקה לקראת צום תשעה באב קובע ראש מכון המקדש ורבה של ימית לשעבר הרב ישראל אריאל, כי מותר לעולים להר הבית לטבול אפילו בעיצומו של הצום, אם משום סיבה שהיא לא טבלו לפני, או שטבלו ונטמאו.

בדף הנחיות של שאלות ותשובות שפורסם בחוגי שוחרי המקדש, משתמש הרב אריאל בנימוק תקדימי, כי העליה להר הבית היא מצווה דאורייתא שכוללת כמה וכמה ציוויים מן התורה. לעומת איסור הרחיצה בתשעה באב שהיא הוראת חכמים, ואי לכך מצוות התורה גוברת.
אברהם בלוך שראיין את הרב אריאל וערך את הדברים מספר כי לדעת הרב לכתחילה צריך לעשות את כל ההכנות לטבילה ואף לטבול עוד לפני שבת. מי שמכל סיבה שהיא לא טבל לפני שבת, מותר ועדיף שיטבול בשבת.
אולם בדיעבד, כל אדם שמתכוון לעלות להר הבית ביום הצום, וזקוק לטבול מותר לו לטבול אפילו בעיצומו של הצום.
במטה המשותף של תנועות המקדש מציינים כי פסיקת הרב אריאל תואמת את פסיקת אחיו הרב יעקב אריאל רבה של רמת גן, שבספרו באהלה של תורה (ח"ד סי' כג) הכריע שמותר לטבול בתשעה באב כדי לעלות להר הבית, בנימוק כי זוהי טבילת מצוה שכלל לא נאסרה על חכמים.