נתונים של ארגון התיירות העולמי שופכים אור על העדפות נוסעים ברחבי הגלובוס. מהנתונים עולה למשל שארצות הברית היא המדינה שמכניסה הכי הרבה כסף מתיירות (מעל 11.7 מיליארד דולר בשנת 2006), בעוד צרפת היא המדינה שאליה מגיעים הכי הרבה תיירים. מדינות נוספות ברשימה הן ספרד, סין, איטליה, בריטניה, גרמניה, מקסיקו, אוסטריה ורוסיה.

מבחינה מקומית, בשנת 2015 למשל חלה עלייה של 69% בביקוש הישראלי לטיסות לפולין והאולימפיאדה בברזיל הזניקה את כמות ההזמנות לחופשה בריו בלא פחות מ-248%. לצורך השוואה, שטוקהולם נהנית מגידול של 145% והיא נחשבת אלטרנטיבה מעניינת לערי אירופה הקלאסית. לעומתה, תאילנד שומרת על מעמדה בצמרת ורק עיר הבירה של הפיליפינים, מנילה, הצליחה להציב אלטרנטיבה מרעננת עם עלייה של 76% במספר התיירים הנכנסים.

יחד עם זאת, רשימת המדינות המתוירות לא תמיד עולה בקנה אחד עם ההמלצות הקונקרטיות. הנה למשל 4 מקומות ספציפיים שבהם אתם פשוט חייבים לבקר עוד לפני שתיגמר השנה:

1. הפורום של רומא

אם עדיין לא ראיתם מקרוב את הפורום הרומאי במרכז האימפריה העתיקה, את הפנתיאון, את הקולוסיאום, סביר להניח שאין לכם מה לחפש במקומות אחרים באירופה. הפורום משתרע בין גבעת הקפיטולין וגבעת הפלטין ובעבר שימש מרכז לאסיפות עם, בתי משפט פומביים וכמובן קרבות גלדיאטורים.

טיסות לרומא יוצאות מישראל לכל אורך השנה ובמחירים אטרקטיביים. קל יחסית להתמצא בעיר, יש בה שילוב יוצא דופן בין תרבות קולינרית ואתרים היסטוריים והיא מתאימה גם להורים עם ילדים.

(צילום: shutterstock)


2. מוזיאון דאלי בברצלונה

ברצלונה היא דווקא דוגמא ליעד תיירותי מבוקש, שלא מפסיק להפתיע. מי שכבר היה ברובע הגותי ובקאמפ נואו יכול להרשות לעצמו לקחת רכבת למוזיאון סלבדור דאלי שמוקדש רק לעבודותיו של הצייר הסוריאליסטי.

המוזיאון נמצא בעיירה פיגראס שבקוסטה בראווה, והוא ממוקם במבנה התיאטרון העירוני לשעבר של העיירה. הוא הוקם על ידי הצייר עצמו כבר בשנת 1850, ניזוק קשות במלחמת האזרחים ושוקם בשנת 1966. כדאי להקדיש לפחות 2-3 שעות לביקור במוזיאון ואפשר לצאת ולאכול בחוץ ולהיכנס חזרה ללא תשלום נוסף.

3. הפירנאים בין צרפת וספרד

חבל הפירנאים מהווה גבול טבעי בין צרפת לספרד ונחשב לאחד היעדים החמים של השנים האחרונות. ישראלים לא רגילים לראות הרים כל כך גבוהים, אבל גם הם מתרגלים בקלות לנופים עוצרי נשימה ולנקודות חן שלא מהעולם הזה.

רכס הפירנאים מציע בין היתר צוקי גרניט עצומים, עמקים פוריים, קניונים ושטחים ירוקים עד מעבר לאופק. אפשר לשלב בו פעילויות מגוונות כמו מסלולי הליכה בין כפרים, רכיבת סוסים או רפטינג, ולעצור בנסיכות אנדורה הקטנה לקניות פטורות ממכס.

(צילום: shutterstock)

4. פארק יוסמיטי בארצות הברית

פארק יוסמיטי הוא אחד משמורות הטבע הראשונות בעולם ומתחרה מרכזי על הפארק הלאומי של ארצות הברית. יש בו את מפלי המים הגבוהים ביותר באמריקה הצפונית, עצי סקויה ענקיים ופינות שלוות למנוחה והפוגה. מומלץ להתחיל את הטיול במרכז המבקרים של הפארק ולהתרשם מהשבילים שנמצאים בו. כוחות הטבע של הפארק עדיין פעילים במלוא עוצמתם, אז כדאי להישמע להוראות הבטיחות ולוותר על שבילי הליכה שמוגדרים "מסוכנים ולא מומלצים".

מרכז המבקרים של פארק יוסמיטי פתוח מדי יום בשעות 08:00-18:00 והאטרקציות המרכזיות כוללות את עמק יוסמיטי, צוק "אל קפיטן", "אגם המראה" והתצפית של Glacier Point.

(צילום: shutterstock)