ארגון 'לביא זכויות אזרח' הפועל ע"פ הגדרתו למינהל תקין ועידוד ההתיישבות, הגיש באמצעות עו"ד אביחי בוארון תלונה לרשות המסים נגד ארגון השמאל 'דרכנו' בטוענה שהוא מעלים מס.


ע"פ התלונה, 'דרכנו' שמוזגה לאחר הבחירות מתנועות וי 15 וקול אחד, החלה בגיוס רכזי פעילות בקמפוסים שונים ברחבי הארץ ומשלמת להם באמצעות מלגות בסך 10,000 ש"ח למלגה המחולקת לשני תשלומים, התשלומים מועברים באמצעות המחאות כך שמהתלונה עולה כי בפועל לא מבוצע תשלום מס.


עוד מציינים בארגון 'לביא' באמצעות התביעה, שתנועת 'דרכנו' המשלמת את המלגות לרכזים, אינה רשאית לעשות זאת באופן הזה מכיוון שהיא אינה מוגדרת כמוסד להשכלה גבוהה או מחקר, לכן חל עליה סעיף לפקודת המס בו כתוב כי מלגה אשר ניתנת עבורה תמורה כלשהיא איננה פטורה מתשלום מס הן של נותן המלגה והן של מקבלה.


'דרכנו': "תנועת דרכנו, מיסודה של חברת קול אחד- וואן וויס (חל"צ), מקפידה על קלה כחמורה בדיני מסים בפרט ובחוקי מדינת ישראל בכלל, והדבר נכון גם לגבי מלגות הסטודנטים".


מארגון 'לביא זכויות האזרח' נמסר בתגובה: "ההתנהלות של ארגון וי 15 וקול אחד מנוגדת לחוק וחותרת תחת סדרי המנהל התקין בישראל. אנו מצפים שנבחרי הציבור ורשויות האכיפה יפעלו לחקירת הפרשה ולמיצוי הדין".