כחצי שנה נותרה עד תום כהונתו של ירון דקל כמפקד גל"צ. לקראת תום התקופה הזו, יחליט שר הביטחון, אביגדור ליברמן, האם הוא מאריך את כהונתו של דקל בשנה נוספת או לחילופין מוצא לו מחליף. לאחר ההתבטאויות האחרונות של ליברמן נגד התחנה הצבאית ומפקדה בעקבות פרשיות גידי אורשר ומחמוד דרוויש, ההערכה היא כי הוא אינו מתכוון להאריך את כהונתו של דקל בשנה נוספת. כך פרסם עתון 'הארץ'.

כבר לפני חצי שנה ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו להחליף את דקל, אך התנגדותו של שר הביטחון היוצא, בוגי יעלון, מנעה זאת ממנו. כעת, כרצונותיהם של שר הביטחון וראש הממשלה עולים בקנה אחד, צפויה תחלופה בלשכת מפקד התחנה.

מבירור עם גורמים במערכת הביטחון והתקשורת עולה כי ישנם ארבעה מועמדים בולטים להחלפתו של דקל: הפרשן לענייני חרדים של ערוץ 10, אבישי בן חיים, העיתונאי, התחקירן ואיש "גלי ישראל", קלמן ליבסקינד, המגיש וחבר הכנסת לשעבר, שרון גל ואיש התקשורת והסופר, יועז הנדל.

רשימת השמות הזו גובשה בחלקה עוד בימיו של יעלון כשר ביטחון, וליברמן צפוי להרחיב בחודש הקרוב את הרשימה. ואולם, בכירים במערכת הפוליטית הדגישו כי החלטה כזו לא תוכל להתקבל ללא אישורו של נתניהו.