במכתב שמוען ליו"ר הוועדה לבחירת דיינים השר יובל שטייניץ, פונים ראשי סניפים ומטות, הליברליים בליכוד, פורום דרור בליכוד, הליכוד שלי והמטה הלאומי בליכוד ומפצירים בו לקדם את מינוי הדיינים ולא להיכנע ללחץ החרדים ולאיומים קואליציוניים.

בפתיחת המכתב מסביריםם החותמים את המצוקה אליה נקלעו בתי הדין ואת הססל שנגרם למתדיינים שם עקב כך:

"כבוד השר, כפי שידוע לך, קיימת מצוקה גדולה בבתי הדין ובמיוחד בבית הדין הגדול, עקב מחסור בדיינים ודחיות חוזרות ונשנות של כינוס הוועדה לבחירת דיינים.

בראש ובראשונה הנפגעות העיקריות הן הנשים העגונות ומסורבות הגט אשר מחכות בכיליון עיניים להחלטות בעניינם.
מלבד זאת מדובר בזילות של בית המשפט אשר קרא לוועדה לסיים את הליך המינויים ללא דיחוי. הגרוע מכל הוא, שסיבת דחיית האספות נובעת מחוסר הצלחה לכפות פסילות אישיות ולא ענייניות של דיינים תלמידי חכמים, על ידי גורמים חרדים".

החותמים על המכתב מתריעים בשטייניץ כי לא ייכנע לדרישות ומפצירים בו למנות דיינים שיהיו נאמנים לערכים של קהל הבוחרים של המפלגה: "תנועת הליכוד לא יכולה לשתף פעולה עם התנהגות נלוזה שכזו! ואנו נדהמים, איך ייתכן, שדווקא הוועדה שבראשות תנועת הליכוד, תנועה אשר דוגלת בציונות ואשר קהל בוחריה המרכזי מורכב בעיקר מחילונים, מסורתיים ודתיים ציונים והדוגלת בערכים ליברלים ובכבוד הדדי, פועלת בדיוק הפוך מערכים אלו?"

בסיום כתבו החותמים: "כנציגים של אלפי חברים בפורומים שונים במרכז הליכוד, אנו פונים אליך לפעול בנחרצות ולתקן מציאות בלתי נסבלת זו, בה הוועדה לבחירת דיינים מתחמקת ואינה ממנה דיינים לבית הדין האזורי ולבית הדין הגדול. למרות הלחצים הקואליציונים, אסור לנו לוותר על עקרונותינו".

בשבועות האחרונים עמדה השרה אילת שקד במסע לחצים מצד ארגונים שונים שקראו לה לא לתת יד לפסילת דיינים על רקע העובדה שהם משתייכים לציונות הדתית. ארגונים כמו 'צהר', בית הלל', קולך, עיתים ועוד אנשי ציבור הפצירו בה לממש את הכוח של הגוש הציוני בוועדה למינוי דיינים ראויים ולא להיכנע לווטו החרדי כלפיהם.

כעת, זו הפעם הראשונה שלחץ דומה מופנה גם כלפי יו"ר הוועדה יובל שטייניץ שנתן יד לביטול ודחיית ישיבות הוועדה והסכים להעלות להצבעה רק מועמדים שבהסכמה רחבה ללא כפיית הרוב הציוני על החרדים בוועדה.