דו קיום בין יהודים לערבים? לא במלון המלך דוד בירושלים. הרכב 'ענבלים' המשלב מוזיקה אתנית ומערבית כאחד הוזמן לנגן במלון היוקרתי המלך דוד בירושלים במסגרת יום כיף לעובדי המלון. בהיות רוב העובדים ערבים הם התבקשו לעשות חאפלה ערבית, ואכן הנגנים הכינו קטעים של אום כול תום, פאריד אל אטרש ואפילו ביצוע ייחודי של 'אימג'ן' עם כלי העוּד ועוד על פי בקשת ההפקה. כך פורסם לראשונה היום בגלי צה"ל.

לאחר שהנגנים התמקמו במקום והתכוננו להתחיל לנגן קיבל נועם כהן מנהל הלהקה טלפון מהמפיקה של האירוע (ענבלים הוזמנו דרך חברת הפקות) שהעבירה בקשה ממשרד המנכ"ל של המלון שהנגנים יורידו את הכיפות שלהם כי זה פוגע ברגשות הקהל וכי חלק מהעובדים לא רוצים להיכנס לאולם בשל הכיפות של הנגנים. "במקרה הזה היינו 3 מתוך 4 הנגנים בלהקה שחובשי כיפות מה שרק העצים את העניין" מספר כהן ל'כיפה'.

הוא החליט לא לשבור את הכלים "כמובן שלא הייתי מוכן לבקש מהנגנים להוריד את הכיפות ואמרתי למפיקה שאנו נהיה מוכנים לחבוש כובעים שהמלון יספק לנו. לא שיתפתי את הנגנים בסיבה האמיתית לחבישת הכובעים המצחיקים שקיבלנו כדי לא ליצור פיצוץ", מספר כהן.

אך מתברר שזה לא הספיק, בהמשך, באמצע ההופעה, שוב צלצל הטלפון והפעם המנכ"ל ביקש שאחד הנגנים יכניס את הציציות שלו מאותה הסיבה. "ברגע הזה כבר הייתי ממש על הקצה והבהרתי למפיקה שאין מצב שאני מבקש כזה דבר מהנגן ושאם הדברים ממשיכים כך אנחנו מתקפלים בו ברגע".

נועם כהן (צילום: יחצ)

ההופעה המשיכה עד הסוף והייתה טובה מאוד למרות המתח שהורגש באויר. "קיבלנו הרבה תגובות טובות מהעובדים יהודים וערבים כאחד ששיבחו אותנו על הנגינה ועל המקוריות ולא נראה היה שמשהו "נפגע" מהציציות שלנו", אומר כהן.

בסוף ההופעה נועם הלך למנכ"ל המלון והתעמת איתו ועם חשב המלון והסמנכ"ל. הם לא הכחישו את בקשתם להוריד סממנים יהודים מהנגנים ותירצו זאת בזה שהאירוע היה מיועד לעובדים הערבים לכבוד הרמדאן ושהכיפה והציצית פוגעת ברגשותיהם. "זה לא רק מלון המלך דוד, זה מלמד על הלך הרוח היום, שבמדינת ישראל כיפה וציצית הם פוגעים ברגשות, זה מצב שלא ייתכן. הופענו כבר מול ערבים בעבר ומעולם לא קרה לנו דבר כזה", מספר כהן.

פנינו למלון המלך דוד כדי לקבל תגובה לסיפור והיא תפורסם לכשתגיע.