"עדיף אלף אמהות של מחבלים שבוכות בשביל שאמא אחת אצלנו לא תבכה" כך אמר היום (א') ראש השב"כ לשעבר ח"כ אבי דיכטר במהלך סיור בגוש עציון, והתייחס ברמיזה לסערת רזי ברקאי. דיכטר אמר כי "אפילו הפלסטינים מבינים שעל גוש עציון אין ויכוח. בפגישות הרבות שלי בכל העולם זה תמיד היה ברור."

לדבריו, צריך למצוא פתרון שיכלול את גוש עציון בכל הסכם עתידי: "צריך לפעול ולהגיע לפתרון. זה לא מציאותי לחשוב שאפשר לתת אזרחות לכל הפלסטינים. אנחנו לקראת איזון בין האוכלוסיות הנמצאות בין הירדן לים. צריך לקחת בחשבון שבשנה זו לראשונה יש יותר פלסטינים בישראל מאשר בפזורה."

דיכטר ציין כי צריך להלחם בטרור ביד קשה, ולהעדיף שיהיו קשיים אצל האוכלוסייה הפלסטינית, מאשר אצל האוכלוסייה היהודית :"חשוב להלחם במצב הנוכחי בו יש בשטח שלוש ישויות שונות, ישראל, הרשות ועזה. זאת תהיה טעות חמורה לבודד את איו"ש מעזה. לצערי בשמאל לא מבינים את הסכנה ומחפשים בזה דרך קלה.אלף אמהות של מחבלים יבכו בשביל שאמא אחת אצלנו לא תבכה". הוסיף דיכטר.

הוא סיים ואמר כי, צריך להפסיק להתחשבן עם הציבור הפלסטיני, ולחשוב יותר על הציבור הישראלי "יותר מידי עושים אצלנו את החשבונות של הפלסטינים ופחות עושים את מה שנכון לנו."

דוידי פרל ראש מועצת גוש עציון הודה לדיכטר על הביקור בגוש, וביקש ממנו לסייע ככל הניתן בקידום צעדים ממשלתיים לחיזוק החוסן וחיזוק העסקים בגוש עציון. הוא הדגיש ואמר כי "תושבי הגוש מפגינים עוצמה בלתי רגילה, אך הממשלה נדרשת בימים אלו להושיט יד ולסייע ולא להמתין שהמצב הקשה יהיה קשה עוד יותר".