מזכיר הממשלה היוצא אביחי מנדלבליט נכנס בצהריים (יום ב') לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה בטקס חגיגי בלשכת עורכי הדין בירושלים. מנדלבליט, הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר, נבחר על ידי ועדת האיתור שמינתה שרת המשפטים איילת שקד כמועמד יחיד. הוא יחליף בתפקידו את היועמ"ש היוצא יהודה וינשטיין, וישמש בתפקיד בשש השנים הבאות.

"ללא ספק, היועץ המשפטי לממשלה הוא עובד הציבור החזק והמשמעותי ביותר בישראל", אמר הנשיא ריבלין בטקס. "סמכויותיו של היועץ באות לידי ביטוי במאות דברי חקיקה. בכובעו האחד הוא משמש כתובע הכללי, ובכובעו השני הוא מייעץ לממשלה ועליה להישמע לקביעותיו המשפטיות בסוגיות אלו ואחרות", הוא ציין.

שרת המשפטים אמרה כי שמחה על המינוי, שכן מדובר במועמד המתאים ביותר לתפקיד :" אני שמחה שוועדת האיתור, למרות הגורמים הרבים שניסו להסיתה מדרכה, השכילה להמליץ על יועץ ראוי ביותר, ערכי, מקצועי ועתיר הישגים. יועץ שצבר ניסיון מגוון, כסניגור, כפרקליט הצבאי הראשי וכמזכיר הממשלה ומביא לתפקיד תבונת כפיים של איש מקצוע וחוכמת חיים של איש מעשה. הגעת להישג המרשים הזה לאחר שצעדת שנים ארוכות בדרך הישר, דרך של נועם הליכות וטוהר המידות, יושרה מקצועית וצניעות יוצאת דופן".

(צילום: דוברות)

מנדלבליט נאם בטקס, ואמר כי שלטון החוק אינו תלוי אך ורק בתפקיד היועץ המשפטי, אלא בהתנהלותו של הציבור: "שלטון החוק הוא ערובה לכך שכולם יהיו שווים בפני החוק תוך מלחמה בפשיעה המאורגנת ובשחיתות. שלטון החוק הוא אחד מעמודי התווך של קיומנו בחברה דמוקרטית. בלבו נמצאת השמירה על מעמדם של בתי המשפט ושל השופטים. יש לשמור על מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה. היועמ"ש אינו נתון למרותו של איש. חשוב לזכור ששלטון החוק אין משמעו שלטונו של היועץ המשפטי. בשיטתנו, השלטון נתון בידי נבחרי העם.

הוא סיכם באומרו כי המשפט "אינו מטרה, אלא אמצעי להשגת מטרות חברתיות. הוא נועד להגן על זכויות האדם של כל אדם. עלינו לפעול כל העת מתוך הכרה שאנחנו משרתים את הציבור".