הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, קורא לערוך "בדיקה בלתי תלויה" לבירור הטענות על עינויים קשים שעברו עצורי פרשת דומא בידי השב"כ, מה שלדברי עורכי דינם גרם להם למסור הודאות שווא.

הרב שטרן נפגש עם כמה מבני המשפחה של עצורים בפרשה, אשר חלקם שוחררו לאחר שהתברר כי לא היה להם קשר למעשים, אך למרות זאת עברו חקירות קשות. הרב שטרן שמע מהם על הנעשה בחדרי החקירות ובתאי המעצר. בפגישה נכח גם נציג של ארגון חוננו המסייע למשפחות העצורים מן הבחינה המשפטית.

הרב שטרן נחשף לעדויות ולמסמכים השונים המתארים את אשר עברו העצורים בחקירות, והביע לאחר הפגישה תקווה כי תיערך בדיקה לבחינת הטענות.

"אני מודאג ביותר מן השמועות על עינויים קשים שנעשו עם העצורים בפרשת דומא", אמר הרב שטרן לאחר הפגישה. "מן הראוי לקיים בדיקה בלתי תלויה שתברר האם אכן נעשה הכל במסגרת החוק".

אתמול (ב') הותר לפרסום כי עמירם בן אוליאל, בן 21 מירושלים וקטין נוסף שפרטיו עדיין אסורים לפרסום, הם הנאשמים בפיגוע בכפר דומא שבו נרצחו שלושה בני משפחת דוואבשה בחודש יולי האחרון. הפרקליטות הגישה נגד השניים כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז בגין שלוש עבירות רצח וסיוע לרצח.

הוריו של אוליאל יצאו בהודעה ואמרו כי הם המומים ומזועזעים מהחשדות המיוחסות נגד בנם: "אנו מאמינים בחפותו של בננו שתתברר בבית המשפט, ומקווים שבית המשפט ייחשף להתעללויות הקשות, אותם עבר במהלך השבועות בהם נחקר. ברצוננו להדגיש כי אנו מתנגדים לכל אלימות ופגיעה בבני אדם".