שר הדתות דוד אזולאי שיגר היום (ד') מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, על רקע המצב הביטחוני הירוד, ודרש ממנו לחזק האבטחה סביב בתי הכנסת.

"בעקבות המצב הביטחוני בו שרויה מדינת ישראל, בו נפגעים אזרחים תמימים מידי יום וכמה פעמים ביום, ברצוני להעלות בפניך את נושא אבטחת בתי הכנסת", כתב אזולאי.

"כידוע, בתי כנסת הם במהותם מקום המכנס לתוך יחידת שטח קטנה וצפופה עשרות ולעיתים מאות אנשים. שגרת התפילה אינה ניתנת להזזה או לביטול, שלא כמו פעילויות תרבות או פעילות צרכנית וכיו"ב. אירגוני הטרור מכירים את מאפייני הפעילות של בתי הכנסת, ומנצלים זאת לצרכיהם הנפשעים, ואכן לצערנו, בתי כנסת בישראל ידעו כבר פיגועים קשים, ובהם גם פיגועים בהם ספגנו קרבנות בנפש. (הר נוף)", הוסיף.

"לאור כל האמור, אודה לך מאד אם תנקוט בצעדים להגברת הבטחון סביב בתי הכנסת. אני סמוך ובטוח שמערכת בטחון הפנים, בהנחייתך, תמצא את הכלים להשיג את המטרה המתבקשת, רק כדוגמא אציין מספר צעדים שלדעתי הם צעדים קלים לביצוע, כגון: תיגבור הסיורים באזורים בהם ממוקמים בתי כנסיות, הפצת הנחיות לגבאי בתי הכנסת בדבר סדרי בטחון לקהל המתפללים הנאסף בבתי הכנסת שבניהולם, היענות לבקשות אזרחים לקבלת רשיון אחזקת נשק על רקע הצורך לאבטח קהילות מתפללים, ועוד", כתב אזולאי.

"אני תפילה שהקב"ה יסייע בעדך בשמירת חיי יהודים בארץ ישראל בתקופה קשה זו. חזק ואמץ", סיכם שר הדתות את מכתבו.