בישיבת עטרת כהנים התקיים היום (ג') כנס תחת הכותרת "רבנות צבאית הכרח קיומי", המתקיים על רקע רצון לקצץ באופן משמעותי בכח האדם ברבנות הצבאית. הכנס עסק בחשיבותה של הרבנות הצבאית לקיומו של צבא יהודי וחשיבותה של רוח הלחימה כמו גם שירותי הדת ככשרות, שמירת שבת וזיהוי חללים בשדי הקרב.

בפתיחת הכנס, אמר הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים: "חשיבות הרבנות הצבאית, כחשיבות יחידה קרבית. מנצחים עם נשק ולא פחות מזה עם אמונה, מנצחים עם רוח. נכון שקיצוצים בצבא הם דבר נצרך אך צה"ל אינו מקצץ ביחידות הקרביות והרבנות הצבאית היא כזו-הכרחית. " הנשק הסודי של צהל זה רוח הלחימה, בלי האמונה בעם ישראל ובארץ ישראל אין מוטיבציה להלחם ,בלי רוח שום דבר לא עומד " הוסיף הרב אבינר."

אל"מ (במיל) הרב משה הגר, יו"ר איגוד המכינות, סיפר במהלך מבצע עופרת יצוקה פנה אליו חייל גולני עם שתי בקשות: אחת, שאל האם זו מלחמה מצוה. שתיים, שיברך אותו לפני יציאתו לקרב. אנחנו רואים שהרגעים שלפני מסירות הנפש האמת מתגלה, ואדם רוצה לפגוש אנשים רציניים המרוממים רוחו לפני היציאה לקרב.

דברים אלו באים אף בעקבות התבטאותו לאחרונה של קצין חינוך ראשי אבנר פז צוק ביחס לתפקיד הרבנות: "הרבנות צריכה להתמקד במתן שרותי דת ,כשרות, זיהוי חללים וקבורה שזה התפקיד הקלאסי של הרבנות, אני הייתי רוצה לעסוק בזהות ברוח וערכים שזה התפקיד הקלאסי שלי".

הרב יהושע צוקרמן, ר"מ בישיבת הר המור ובעטרת כהנים, אמר הרבנות הצבאית דומה למזוזה. אמנם היא מחוץ לדלת אבל דרכה יש השפעה על כל הבית, כמו כן הרבנות הצבאית אמנם היא יחסי יחידה קטנה אבל השפעתה היא מרוממת והכרחית על כל הצבא.

הרב אלישע וישליצקי אמר שפירוש הפסוק "והיה מחניך קדוש" הכוונה היא גם לכשרות גם עירובין גם שבת גם מזוזות וגם רוח הלחימה. מתוך וודאות בצדקת אמונתנו.