בעוד אנשי שמאל עושים מאמצים למנוע את מינויו של דני דיין כשגריר ישראל בברזיל, מבהירים גורמים בממשלה כי המהלכים למינויו נמשכים כסדרם, זאת על אף המסרים הלא רשמייים מצד נשיאת ברזיל באשר להסתייגויות ממינויו של דיין.

ברשת ב' מתפרסם הבוקר כי לא מעט פוליטיקאים ואנשי ציבור נרתמו למינויו של דיין, ראש מועצת יש"ע לשעבר. השבוע שוחח שר הביטחון משה יעלון עם מקבילו בברזיל, ואמר לו כי דיין הינו איש ראוי ומוערך בישראל מכל קצוות הקשת הפוליטית, וכי מדובר בבחירה אישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, דבר המצביע לדבריו על החשיבות שנתניהו מייחס לברזיל.

בשבוע שעבר, בעקבות פנייתם של דיפלומטים לשעבר יישירות לממשלת ברזיל, יצאה חברת הכנסת שלי יחימוביץ להגנתו של דני דיין. "תהום אידאולוגית פעורה ביני ובינו, אבל האיש - ראוי מאין כמותו. דובר ספרדית, קצין בצהל, יזם הייטק מוכשר, כלכלן, נבחר ציבור, איש ציבור מהמיומנים והנבונים והסובלניים ביותר, דוגמא ומופת להידברות אינטליגנטית בין ימין ושמאל ולאדם שכשצריך לא חוסך שבטו גם מהמחנה שלו עצמו", אמרה יחימוביץ.

"יש לי עוד משהו לגלות לכם, וזה יהיה כואב: ממשלת ימין מושלת בישראל. היא נבחרה באופן דמוקרטי בידי אזרחי מדינת ישראל. והיא ממנה שגרירים, חלקם מהסגל הדיפלומטי וחלקם כאלה שמשקפים את השקפת עולמה - בדיוק כשם שנהגו ממשלות קודמות בישראל", הוסיפה.