ממשיכות התגובות הנזעמות בעקבות חסימת הדיינים המשתייכים לצהר מכניסה לבתי הדין. חברת הכנסת, עליזה לביא, טוענת היום כי הליכוד באמצעות ראש הוועדה השר יובל שטייניץ סייע לחרדים לנצח במאבק על המינויים החשובים.

"בחסות הליכוד נצחו החרדים. כל אשה נשואה היא עגונה בפוטנציה. אחרי חמש שנים שבהן לא מונו דיינים בשל מחלוקות עזות, קיבלו המפלגות החרדיות את כל מבוקשן. גם מינוי קרובי משפחה, וגם פסילה של דיינים ציונים דתיים טובים וראויים", אומרת לביא.

"הדפוסים הפסולים של קו מחמיר, של פגיעה בנשים ושל חוסר רגישת הלכתית, ימשיכו לשלוט בבתי הדין וזאת הודות לדיל פוליטי חרדי-חילוני בהובלתו של יו"ר הוועדה השר שטיימינץ. אלו לא פניה של החברה הישראלית", מלינה לביא כשהיא מוסיפה שתפעל כנגד המינויים החדשים, "אפנה מיד אחרי החג ליועץ המשפטי לממשלה בעניין מינוי המקורבים וההשלכות על הקשיים המשפטיים בין בתי הדין האזורי הכפופים לבית הדין הגדול והאחוז הלא מידתי של מינויי בני משפחה בבתי הדין".

כידוע, בשעה ארבע לפנות בוקר חברי הועדה למינוי דיינים הצליחו לבחור 22 דיינים לבתי הדין האזורי. על פי התוצאות שפורסמו אמש, יהדות התורה וש"ס קיבלו שבעה דיינים והבית היהודי קיבלו שמונה.

סאגת הבחירה בדיינים נערכה אתמול במשך שעות ארוכות לאחר שהתחילה ב12 בצהריים והסתיימה בארבע לפנות בוקר. במשך שעות לא הצליחו הנציגים להגיע להחלטות ומספר הדיינים שייבחרו ושמות המועמדים עלו והתחלפו בהתאמה. רק לאחר חצות הצליחו להגיע להצבעה הראשונה במהלכה נבחרו חלק מהדיינים ובהצבעה השנייה נבחרו היתר.

בבית היהודי התאכזבו אתמול לאחר שלא הצליחו למנות את בס אולם הסתפקו במינוי הדיינים הנותרים. כזכור, במפלגות החרדיות הטילו וטו על שלושת הדיינים המזוהים עם צהר בהם הרב ניר ורגון, הרב בניהו ברונר והרב דוד בס. בסיום הערב רשמו החרדים ניצחון כשהצליחו לשמר את המצב ולמנוע את כניסת הדיינים הדתיים שלא רצו.