משהסתיימו חודשי החופש הגדול בהם השקענו את מרצנו בילדים, משפחה, קייטנות, טיולים ושאר חוויות – זוגות רבים מוצאים עצמם עם לא מעט קשיים בזוגיות, שלא פשוט לטפח אותה בימים בהם הילדים בבית כל היום ועומדים בראש סדר העדיפויות.

החופש הגדול, הביא עמו לא מעט התמודדויות משפחתיות - לפעמים הוויכוחים סבבו סביב עניינים טכניים דוגמת ההחלטה לאן ללכת לטייל או איזו גלידה לרכוש, אך לעיתים הזמן המשותף בו כל הילדים בבית, ללא מסגרות מסודרות וללא סדר יום ידוע מראש, יכל להביא לפיצוצים לא מעטים בין יושבי הבית ולא הותיר שמץ של זמן לזוגיות. המשפחה יצאה לחופש אך השאלה היא איך היא צלחה אותו ואיך היא חזרה ממנו.

לכאורה, חופש הינו הזמן המתאים ביותר למצוא קצת זמן זוגי לבד, זמן לשבת, לדבר ובעיקר להקשיב. אבל כאשר מוסיפים ילדים למשוואה, הזמן שנותר לבני הזוג לשבת לשיחה הולך ומצטמצם וכשלא מוצאים את הזמן על מנת לעצור מהמרוץ ולדבר מידי פעם, נוצרים מתחים וכעסים, שמצטברים  וברגע שמשאירים אותם בפנים קשה יותר להגיע למצב בו יש רצון לשוחח ולשתף.

אז נגמר החופש ולפנינו ימי החגים, זה הזמן לתקן ולחזור לעצמנו, כיצד? לא חייבים לעשות משהו מיוחד, אך חשוב לנצל את הזמן ולהיות פנויים אחד בשביל השני. שימו לב להיות קשובים לקשר שלכם ולהבין את הצורך וההכרח לזמן אותו צריך להקדיש אחד לשני על מנת לקיים יחסים זוגיים טובים ותקינים. לצורך כך, גם לקראת ימי החופש הבאים עלינו לטובה, וגם בין כל העומס של החגים כדאי לתכנן את הזמן באופן שיכלול גם זמן לכם כזוג. כשרמות המתח בין בני הבית עולות והזמן הולך ופוחת בתקופה זו מעצם הימצאותם של כל הילדים בבית, ישנה חשיבות גדולה להגדלת האהבה והשמחה בבית. אם אנחנו כהורים רוצים בית של דיבור והקשבה, ויתור והתחשבות, עלינו לשבת האחד עם השני, לדבר לפנות זמן וליצור את המציאות הזו אצלנו, מאתנו זה כבר ישפיע  על הבית כולו.

אחרי שמצאתם את הזמן הפרטי שהוא רק שלכם חשוב לתכנן יחד דברים שאוהבים לעשות, ולא לעסוק רק במה שצריך אלה גם במה שרוצים. כהורים, ובעיקר בחופש, אנחנו  עסוקים הרבה ב"מה צריך" ושוכחים לתת גם קצת לעצמנו ולרצונות שלנו. שבו, דברו על הזמן שלכם ועל מה שמתחשק לכם לעשות, וכבר בעצם ניהול שיח זה תחושו בקרבה נוספת שנוצרת, תלמדו משהו נוסף על בן זוגכם, וכל אחד מכם גם ילמד לוותר על רצונותיו שלו על מנת לשמח את השני. באיזשהו מקום קורה משהו באינטראקציה עצמה, וכחלק ממנה לומדים מה עושה לנו כיף כאשר אנו יחד, רק אנחנו. גם בחוויה עצמה, בנסיעה עצמה, בהמתנה לשולחן במסעדה וכדומה - לדבר, להקשיב, לשמוע מה יש לאחר להגיד ולדון ברוח טובה על הדברים.

הפכו את הזמן שלכם ליקר יותר והעשירו אותו בהקשבה לאדם שבלעדיו אתם לא אתם. היזכרו והעצימו את הזוגיות שלכם, בשבילכם ובשביל  להיות הורים טובים יותר, מקשיבים ומכילים יותר, אוהבים יותר.

הכותב הוא מטפל זוגי ומשפחתי ומנכ"ל הארגון "לאורו נלך"