מאבק הכוחות בין המועצה הדתית לבין אנשי לשכתו של הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, עלה דרגה ומבקר המדינה התערב אף הוא בנושא כשהוא מורה לבטל את השימוע לפני פיטורין אליו הוזמן ראש לשכתו של הרב, אבינועם קוטשר.

ההזמנה לשימוע הייתה תגובתה של המועצה הדתית למכתב שנשלח ליועמ"ש בו דרשו את פיטוריו של יו"ר המועצה, יהושע ישי. לטענת אנשי המועצה קוטשר עומד מאחורי המאבק כנגד אנשי המועצה תוך כדי שהוא עוסק בעניינים שאינם קשורים לכשרות עצמה. כמו כן הוא הואשם על ידי אנשי המועצה הדתית בתקיפת עובד והתחזות למפקח מטעם הרבנות. קוטשר עצמו טוען כי במועצה נעשים מעשי שחיתות והוא אף פנה אל המשטרה, נציב תלונות הציבור ומבקר המדינה בנושא.

במכתב אותו שלח מבקר המדינה למועצה הדתית הוא הכריע כי המועצה לא תוכל לזמן בינתיים את קוטשר לשימוע, "בשים לב לסמיכות הזמנים בין גילוי מעשים אלה על ידי המתלונן, התרעותיו עליהם ופעולות שנקט בעניין מתקיים קשר סיבתי לכאורה מתקבל על הדעת בין פעולותיו אלה לבין זימונו לשימוע", כתב מבקר המדינה במכתבו ליו"ר המועצה הדתית, ישי. "הריני מצווה בזה כי המועצה הדתית ירושלים לא תקיים שימוע בעניינו של מר קוטשר, לא תפסיק את העסקתו ולא תפגע בתפקידו, במעמדו ובסמכויותיו כעובד". המבקר הדגיש כי אין במתן הצו להוכיח עמדתו בשאלת צדקתה של התלונה וכי ידון בנושא בדיון מסודר.

הרב שטרן פרסם אתמול (ג') הודעת גיבוי חד משמעית בעוזרו והצהיר על תכנית חדשה במסגרתה יקרא לרבנים לבקר בתי עסק כדי לוודא שעבודת המשגיחים נעשית כהלכה. רק בשבוע שעבר דרש יו״ר המועצה הדתית יהושע ישי בשיחה פרטית עם הרב להדיח את קוטשר אחרת הוא יפסיק כל שיתוף פעולה עם הרב.

״אני מזועזע מהכוונה לפטר את עוזרי בגלל שנכנס לבתי עסק לבדוק האם מערך הכשרות פועל כראוי. אדרבה, אני מצפה שפעולה זאת של העוזר תזכה לעידוד ולתשבחות", אמר הרב שטרן.

"לגופם של דברים ברור שכשם שאני רשאי להיכנס לבתי עסק ולבדוק האם יש דברים הטעונים תיקון כך גם אני יכול לשלוח את עוזרי לפעול בשמי בשטח", הוסיף הרב שטרן ואמר כי "יתרה מזו, בתכניתי לבקש מרבנים נוספים שיתפרסו בעיר וירחיבו את מעגל המבקרים בבתי העסק ובדרך זו נזכה שירושלים בירת ישראל תהה גם הבירה בנושא הכשרות, ויוכלו כולם גם עולי רגלים להיות בטוחים בכניסתם למסעדות ובתי אוכל להם יש תעודות כשרות חתומות על ידי רבני ירושלים״.