עצומה מקוונת שפורסמה היום (א') ברשת קוראת ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, שלא להיענות לדרישת משטרת ישראל לסגור את האתר "בחדרי חרדים" בעקבות פרשת הסחיטה בה חשודים בכירים במערכת האתר, שהותרה לפרסום בשבוע שעבר.

העצומה הושקה בעקבות דבריו של ניצב ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים, אשר טען בשבוע שעבר כי בכוונת המשטרה לשקול את סגירת האתר בטענה כי ישנם נסחטים שמפחדים להתלונן כל עוד האתר ממשיך לפעול.

העצומה שיזם ד"ר שלמה טיקוצ'ינסקי, ראש השדולה החרדית של מכון לנדר, מציעים החותמים שלא לפגוע במערכת הפורומים הענפה של האתר החרדי, בטענה כי מדובר בנכס תרבותי משמעותי שהוקם והופעל על ידי הגולשים במשך העשור האחרון.

"אלפי גולשים מהקהילה החרדית השקיעו במשך שנים רבות את מיטב זמנם, כשרונם ומרצם בשיח הפורומים החשוב הזה, ובמגוון רחב של תחומים", נכתב בעצומה, "כל פגיעה בפורומים אלו עלולה להוות ענישה קולקטיבית של חפים מפשע, בעלת השלכות חמורות ביותר על חופש הביטוי, על השיח הציבורי החרדי, והחמור מכל: הכחדת מידע רב ערך עבור הדורות הבאים ועבור כל מי שחפץ ללמוד על החברה החרדית בהווה".

לטענת החותמים, הנסחטים האמיתיים "אינם רק אותם אישים וגופים שנדרשו לשלם כספים לשמירת שמם הטוב אלא גם כל אותם אלפי כותבים בני ערובה, שזמנם, כשרונם ומרצם הפכו כלי שרת בידי רודפי בצע". בעצומה מוצע ליועץ המשפטי כי במקום לסגור את האתר והפיכתו לבלתי נגיש, יש "להשאיר ברשת את הפורומים הפעילים ולא את אתר האינטרנט ובכך תמנע פגיעה קשה בחופש הביטוי, ובעמל רב של רבים וטובים מכל החוגים והעדות בקהילה החרדית".