במסמך חריף ששלח היועץ המשפטי לרבנות, הראל גולדברג, ללשכת הרב הראשי לישראל, דוד לאו, ופורסם הבוקר (חמישי) בגלצ, טען היועץ שהרב לאו התערב באופן אישי למען חברת אסם, והסיבה לכאורה: קשר אישי ומקצועי בין הרב לבין עורך הדין, פרופ' אביעד הכהן המייצג את אסם.

על פי הדיווח, ברבנות התעורר חשד שהחברה מתחמקת מנוהל קפדני לבדיקת כשרות. תכתובת התחילה בין היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לבין המשפטן המייצג את אסם, הפרופסור אביעד הכהן. לטענת היועץ המשפטי לשכתו של הרב לאו, פנתה בנושא זה במכתב ליועץ המשפטי ובו היא שאלה מדוע לא טרח היועץ גולדברג לעדכן בסוגית אסם את הרב הראשי. כמו כן, היא האשימה אותו בזלזול בסמכויותיו של הרב לאו. אך במכתב המקורי שהגיע לידי 'כיפה' הרב עוסק בנושא באופן כללי מבלי לעסוק בכלל בנושא אסם הספציפי ומלין רק על שינוי נוהל כשרות (נוהל ספקים) מבלי ליידע את הסמכות ההלכתית - הרב הראשי ואת מועצת הרבנות הראשית ובבקשה ליידע אותו אם ישנם נהלים נוספים ששונו באופן עצמאי.

בתגובה, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית מתח ביקורת על הרב הראשי וטען כי הוא עוסק בנושא זה בשל ניגוד עניינים. גולדברג השיב כי נטען בפניו שיש קשר של עורך דין-לקוח, בין פרופ' אביעד הכהן לרב הראשי דוד לאו. "עיסוק של רב ראשי בעניין בו מטפל עורך דין שהעניק לרב במהלך השנתיים האחרונות שירות משפטי באופן פרטי, הוא אסור", כתב גולדברג.

היועץ המשפטי לרבנות הוסיף וטען במכתב לרב לאו כי כבר בעבר סייע לחברת אסם כאשר ביקש הרב הראשי ממועצת הרבנות ב-2014 "להסמיך" או לאשר את רב חברת אסם, הרב יעקב חרל"פ. היועץ המשפטי טען שאין נוהל כזה, ושמאחר שהרבנות לא "מאשרת" מינויים של רבנים של קונצרנים אחרים, אין סיבה "להכיר" דווקא ברב של אסם. גולדברג הזכיר גם שראש אגף הכשרות הארצי התנגד להצבעה הזו, ובכל זאת מועצת הרבנות הראשית אישרה את ההחלטה.

בגלצ טוענים שהרב חרל"פ, רבה של אסם, הוא קרוב משפחה של הרב לאו וכי ייתכן שזו הסיבה לאישורו על ידי הרבנות.

מלשכת הרב הראשי נמסר בתגובה: "הרב דוד לאו לא יוצג על ידי עורך דין אביעד הכהן בשום עניין פרטי. הרב הראשי לא התיר מעולם לשום גורם לעבור על הנוהל". באשר לאישור מינוי של הרב חרל"פ לרב קונצרן אסם, נאמר כי "זה מינוי מלפני כמה קדנציות שאושרר פה אחד על ידי מועצת הרבנות הראשית, פעם נוספת". גורמים בכירים בלשכה אמרו ל'כיפה' כי ככל הנראה היועץ זועם על נושאים אחרים דוגמת נושא השחיטה בו לא שוררת ביניהם הסכמה ולכן הוא פרסם את המכתב האמור.

מחברת אסם נמסר בתגובה: "עורך הדין אביעד הכהן התבקש לייצג את אסם בנושא זה בזכות ניסיונו והיכרותו עם ההיבטים המשפטיים וההלכתיים השונים הקשורים לעניין".