פחות מחודש לבחירות לראשות המועצה האזורית שומרון, והקרב בין המועמדים מחריף. לאחר שבשבוע שעבר שריה דמסקי עקץ את יוסי דגן ואמר כי הוא יסכים למנות אותו לתפקיד אחראי ההסברה במועצה, תושבים בשומרון טוענים כי יש חשש ששריה דמסקי לא ימנה נשים לתפקידים במועצה, זאת על רקע תשובה שענה בעבר.

במאי 2010 ביקשה תושבת אלון מורה להתמודד על מקום במזכירות היישוב והרב אליקים לבנון פסק כי "לא נותנים שררה לאישה. אישה תשפיע במזכירות דרך בעלה". בעקבות פסיקה זו נשאל בynet שריה דמסקי, אז אחד המועמדים לתפקיד, מה עמדתו בנושא, "אני לא פוסק ולא איש הלכה, אני מניח שיש בדברי הרב טעמים". ענה.

כשנשאל האם יש מקום לאפליה של נשים בשנת 2010 השיב כי באותה מידה ניתן לשאול אם מותר לאכול חזיר כיום. "מדובר בדברי רב היישוב. לא מתפקידי לערער עליהם ואין שום קשר לשנה בה אנו חיים".

בתגובה לשאילתא שהגשנו לדמסקי ענה הלה כי "מדובר על שאלה ששאלה תושבת הישוב את הרב באופן אישי, והרב ענה לה באופן ישיר. כיו"ר מזכירות הישוב במשך כעשור, פעמים רבות היו צמתי החלטות בהן הרב אמר לי שההחלטה צריכה להיות במישור הציבורי, ולכן הינה של מזכירות הישוב. מכיוון שזו היתה פניה אישית הלכתית של תושבת הישוב אל הרב, לא ראיתי לנכון להתערב".

"מה יהיה אם הוא יהיה ראש מועצה?", תוהים מספר תושבים במועצה בעקבות הדברים. "מה יהיה אם חברות מליאה? הוא לא יסכים שהן ישמשו בתפקיד? הדברים כבר אז עוררו תהיה וכדאי שמי שרוצה להיות ראש מועצה יענה על השאלות הללו ולא יגיד שהוא לא מצא לנכון להתערב. אנחנו רוצים אדם שיקבל החלטות ולא יגיד שהוא לא רואה לנכון להתערב.

(צילום: צילום מסך )