בהתייחסו לפרסומים אודות מכירת 'מקור ראשון' לשלדון אדלסון, בעלי 'ישראל היום', תקף בנט בחריפות את החינמון והאשים "ישראל היום זה פראבדה, שופר של אדם אחד - ראש הממשלה. במקור אני קיוויתי שזה יהיה עיתון לאומי, שיהיה קונטרה לכל העיתונים והתקשורת".

לטענתו בכל נקודה בה היה חיכוך בין האינטרס הלאומי לראש הממשלה הלכו בעיתון עם נתניהו. "בכל צומת שהיה בה חיכוך בין האינטרס הלאומי לראש הממשלה העיתון תמיד תמך בראש הממשלה. בהכרזה על מדינה פלסטינית, בנאום בר אילן, בהקפאה, בקרבות מול פייגלין ומולי", ואמר כי הוא מקווה שמקור ראשון יחזיק בעמדה לאומית עצמאית למרות הרכישה על ידי שלדון אדלסון. "זה מצער אותי, קצת עצוב לי. ישראל היום זה לא באמת עיתון".

כנסת ב'בית היהודי' נגד 'ישראל היום' וחלקם אף צירפו את חתימותיהם להצעת חוק אשר מטרתה לבלום את החינמון. גורמים פוליטיים ואישי ציבור תקפו את 'הבית היהודי' על כך שאינם ניצבים לצד העיתונות החופשית והפתוחה ומעדיפים להצר את צעדי העיתונות, בעקבות אינטרסים פוליטיים צרים.

בדבריו התייחס בנט גם לפעימה הרביעית של שחרור האסירים, ולפרסום כי ישראל וארה"ב הציעו לפלסטינים שחרור של 430 מחבלים בתמורה להמשך המשא ומתן למשך שישה חודשים נוספים. לטענתו אין שום סיבה לבצע את הפעימה הרביעית אם ברור שהפלסטינים מתכוונים לפוצץ את המשא ומתן לאחר מכן. "הצד השני כבר אומר בצורה הכי ברורה שאפשר - 'לעולם לא נכיר בכם'. אם אנחנו יודעים שבסוף זה יתפוצץ, למה שנשלם עוד ועוד רק כדי להמשיך לדבר?", אמר בנט.