שיאני הקריאה בספריות הציבוריות בישראל הם תושבי המועצה האזורית גוש עציון - כך עולה מנתוני משרד התרבות והספורט לשנת 2011, במסגרת מיזם "ישראל קוראת".

לפי הדו"ח, תושבי גוש עציון מובילים את רשימת הקוראים בספריות הציבוריות, עם שיעור קוראים של כ-81%, זאת לעומת 7% בבאר שבע ו-8% בתל-אביב. בממוצע כ-18.5 אחוז מתושבי ישראל השאילו ספר בשנה החולפת וממוצע ההשאלות לקורא עומד על 12 בשנה.

בגוש עציון ממוקומות כיום 14 ספריות מהר גילה הסמוכה לירושלים, לנוקדים במזרח הגוש וכרמי מדרום. הספרייה האזורית שנמצאת באלון שבות מעניקה שירות לכל ישובי האזור ומציעה ספרים בשפה העברית, האנגלית והרוסית.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, ציין כי "אנו רואים בקריאת ספרים ערך משמעותי ומרכזי במיוחד בעידן של רשתות החברתיות ופריחת העולם הדיגיטאלי בו דוחקים את הספר הכתוב לטובת שעות צפייה וגלישה באינטרנט. נתוני הדו"ח מרשימים ואנו גאים בתושבי האזור אשר מקיימים הלכה למעשה את הביטוי 'עם הספר'".

פרל ציין כי "מגוון הספריות ביישובים, הספרייה האזורית גוש עציון וכן הספריות במוסדות החינוך שלנו נותנות מענה לאלפי תושבים ותלמידים אשר מדי חודש מעשירים את ידיעותיהם בשפה העברית, בהיסטוריה, התרבות והספרות. אנו מתכוונים להמשיך ולחזק את תחום זה בתקווה כי גם בשנים הבאות נמשיך להוביל את מגמת קריאת הספרים בחברה הישראלית".