ועדת הבחירות המרכזית הוציאה צו מניעה זמני נגד ראש המועצה הזמני בגוש עציון, יאיר וולף, זאת בטענה כי עשה שימוש פסול בסמלי המועצה על מנת לקדם את מועמדותו הקבועה לראשות המועצה.

מערכת הבחירות בגוש עציון נפתחה לאחר שראש המועצה הקודם, שאול גולדשטיין, פרש מתפקידו לאחר מינויו למנכ"ל רשות הטבע והגנים. שני המתמודדים המובילים, יאיר וולף ודוידי פרל, מנהלים מאז קרב קשה על התפקיד.

במסגרת ההתמודדות ובצעד חריג למדיי ביחס למערכת בחירות מקומית, החליטה ועדת הבחירות המרכזית להתערב ולהוציא צו מניעה נגד יאיר וולף, זאת על רקע שימוש פסול שעשה בלוגו המועצה ומכתבים ששלח לתושבים בשם החברה הכלכלית של מועצת גוש עציון.

בכך קיבלה ועדת הבחירות את בקשתו הדחופה של דוידי פרל למתן צו מניעה, זאת בגין הפרת חוק הבחירות לכאורה. פרל טען כי וולף מנצל את מעמדו כראש המועצה הזמני ומשתמש בסמל מועצת גוש עציון כדי לקדם עצמו במירוץ הפוליטי. בין היתר ציין פרל כי וולף עושה שימוש בסמלים רשמיים גם במכתבים הנשלחים מטעמו לציבור הבוחרים ואף בדף הפייסבוק האישי שלו.

וולף טען בתגובה לדברים כי הוא אכן עשה שימוש בסמלים הרשמיים אך מימן בעצמו את הדפסת והפצת המכתבים, שלא נשלחו על חשבון תקציב המועצה. הוא ציין כי על המכתבים שנשלחו נכתב במפורש כי מדובר בתעמולת בחירות. עם זאת, השופטת מרים נאור פסלה את טענותיו, קבעה כי מדובר ב"תעמולה מטעה" ואף אסרה עליו לעשות כל שימוש נוסף בסמלי המועצה הרשמיים.

ממטה הבחירות של וולף נמסר בתגובה להחלטה כי "במסגרת הבקשה לצו מניעה, הגיש המתמודד דוידי פרל גם בקשה לרישום פלילי נגד מר יאיר וולף. הבקשה הזו היא חציית קו אדום: גם בבחירות לא מותר לעשות הכול כדי לנצח, ויש גבולות שאסור לחצות. שמו של אדם, פרנסתו, משפחתו - כל אלה צריכים להיות מחוץ לטווח הפגיעה גם בניהול מערכת בחירות".

ממטה הבחירות של דוידי פרל נמסר בתגובה לדברים כי "החלטת שופטת בית המשפט העליון מדברת בעד עצמה. חבל שיש מי שלא יודע לכבד את הכללים ולשמור על החוק וועדת הבחירות המרכזית נאלץ לאכוף זאת בצו".

"הפנייה שלנו נועדה למטרה אחת בלבד והיא למנוע הפרת החוק ושימוש בסמלי ומשאבי המועצה למטרות פוליטיות וכפי שמפורט בידיעה לא הוגשה כל בקשה לרישום פלילי והטענה בעניין נועדה להסיט את הדיון מהחלטת ועדת הבחירות", נמסר.