יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, ביקר אתמול בערב (א') בבית האבלים של משפחת גרוס, ששתי בנותיה נהרגו בעקבות חומר הדברה בביתה, וששני ילדיהם נמצאים במצב קשה בבית החולים שניידר בפתח תקווה. "כל העם התאחד סביבכם, כולם מתפללים לרפואת הבנים", אמר בנט לאבי המשפחה, שמעון גרוס.

עם יציאתו מבית האבלים, אמר בנט "עכשיו מה שצריך זה להתפלל. כל עם ישראל צריך להתפלל בשביל הילדים המיוחדים האלה. זה בעצם הדבר היחיד, שכל עם ישראל, לא משנה מי, דתיים, חילוניים, חרדים, אשכנזים, ספרדים, כולנו יחד, להצלת חייהם של הילדים יצחק ומיכאל. אבא שלהם הוא חזק והוא מראה אילו תעצומות נפש יש. אני מרגיש שזה רגע נדיר בתולדות העם שלנו, שכל העם ביחד מאחד ומכוון את התפילות ממש לרפואתם של הילדים".

בנט קרא לציבור לגלות ערנות: "כתוב בתורה ונשמרתם לנפשותיכם", אמר. "כל אחד צריך לשמור על חייו ועל חיי משפחתו, תמיד להיות מאוד ערני, תמיד לשאול שאלות. יחד עם הרופאים שעושים עבודת קודש מופלאה בבית חולים שניידר, רופאים נפלאים שגם הם מרגישים את מלוא כובד האחריות, כל עם ישראל צריך להתייצב מאחורי משפחת גרוס, מאחורי ומיכאל, ולנצל את העוצמות המיוחדות של ההורים כדי שהם יבריאו".

השר בנט גם התייחס בראיון לרדיו 'קול ברמה', בצאתו מבית משפחת גרוס, לנושא קיצוץ בישיבות והתנגדותו להפעלת סנקציות פליליות כלפי חרדים שלא יתגייסו לצב ואמר "אנחנו פועלים גם כדי לחזק את עולם התורה ולצמצום הפגיעה בעולם התורה. יש צמצום משמעותי בפגיעה, ועכשיו המערכה הבאה זה למנוע את הסנקציות הפליליות המיותרות כל כך האלה, ועל זה יש מערכה של ממש. התקצוב ממשיך כמו בסוף 2013. כולנו עובדים בעניין הזה, כולנו מבינים שאנחנו רוצים לחבר את העולם החרדי לתעסוקה ובסופו של דבר לשירות משמעותי, אבל צריך לעשות את זה בהדרגה, בשום שכל ובתבונה, ולא בצורה אגרסיבית מדי, כדי שלא יתחולל תהליך הפוך ממה שאנחנו רוצים".