"אנשים חושבים שהסכנה בישראל היא בין ימין ושמאל, בין קואליציה לאופוזיציה, וביום הזה אני מבקש לומר: החלוקה בישראל היא בין מי שדוגל בסובלנות לבין מי שלא, בין מי שמקדש את אחדות העם לבין מי שמקדש את המפריד שבינינו", כך אמר הבוקר (ב') שר החינוך, נפתלי בנט, בשיעור מיוחד לתלמידי תיכון "יחד" במודיעין, בו השתתפו גם הורי הנערים החטופים ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. השיעור נערך על רקע אירועי 'יום האחדות', המצויין במלאת שנה לחטיפתם ולרציחתם של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח ז"ל.

"אנחנו רואים הבוקר בכל הכותרות הראשיות את התגברות החרם על ישראל. המחרימים לא עושים הפרדה בין ימין לשמאל, מבחינתם - הפגיעה בישראל היא בכולנו. זה המסר מהיום הזה - מדינת ישראל היא מדינה חזקה, אנחנו חזקים יחד", אמר בנט.

שר החינוך פנה למשפחות הנערים: "בקיץ האחרון הדליקו לנו את האור לכמה רגעים של אחדות. לא ניתן לאור הזה להיכבות שוב. הדרך בה הלכתם בשנה האחרונה סללה דרך של אחדות לכל עם ישראל. למדנו מכם להקשיב ולהיות סובלניים. לא להתלהם, אלא להתרכז ביחד, במשותף לכולנו כעם אחד".

בנט ציין כי ישנם מחלוקות בינו לבין הרצוג, “אך על דבר אחד אני לא חלוק: על מניעיו. הוא חושב שהוא עושה טוב לעם ישראל, ובשביל זה יש דמוקרטיה שתחליט". עוד הוסיף וענה בתשובה לשאלת תלמיד האם הוא ישלח את ילדיו לבית ספר מעורב - דתיים חילונים: "הייתי מדבר קודם עם אשתי ושואל את ילדיי. חשוב לי שילדיי יתחנכו בצורה דתית ובסוף יבחרו את דרכם. לדעתי לכל ילד יש לאפשר את הזהות שלו אבל אפשר לחיות ביחד. אם הייתי גר פה, יש מצב".

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר כי "אני לא חי אורח חיים דתי אך אני חי באמונה שלמה. המחלוקות קיימות בין אורח חיים שונה ויש פסיפס של אמונות ודעות שונות ואי אפשר לברוח מהם. ויכוח ומחלוקות תמיד יהיו, השאלה היא איך לא להגיע לשנאת חינם".

בדבריו התייחס לבחירות לכנסת ועקץ את בנט על הסרטון בו טענו הבית היהודי שהוא, ציפי לבני ופרופסור יונה אינם ציונים. "בבחירות נחצו קווים. מפלגתו של בנט טענה שאנחנו, אני, לבני ופרופ' יונה, אנטי ציונים ולדעתי נחצה קו אדום. חוץ מזה שזה לשון הרע, אלו דברים שאי אפשר לשכוח".