לראשונה ראש ממשלה בישראל ילך לכלא. שופט בית המשפט המחוזי דוד רוזן גזר הבוקר (ג') את דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ל-6 שנות מאסר בפועל, ושנתיים נוספים על תנאי, על קבלת שוחד בפרשת הולילנד, בנוסף קבע רוזן כי על אולמרט יוטל קלון, שימנע ממנו לכהן בתפקיד ציבורי במשך 7 שנים לאחר ביצוע גזר הדין. כמו כן הוטל עליו קנס של מיליון ש"ח.

כזכור, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הורשע במרץ 2014 בשתי עבירות של קבלת שוחד בסך מאות אלפי שקלים בפרשת הולילנד. הפרקליטות ביקשה להטיל על אולמרט שש שנות מאסר בפועל לפחות, ואילו פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, ביקש עונש של עבודות שירות בלבד, ללא מאסר בפועל.

"הנאשמים פגעו באמון הציבור. יש לטהר את השירות הציבורי", אמר השופט רוזן בפתח קריאת גזר הדין. "במהלך המשפט נחשפו מערכות ציבור מושחתות. ראש העיר (אולמרט ח.ג) קיבל מאות אלפי שקלים מדרכנר. איש הציבור בגד באמון שניתן בו". רוזן אמר על הנאשמים כי "האנשים כאן אינם אנשים רגילים אלא כאלו שעברו בין סיאוב לפשע. מדובר באנשים נורמטיבים שהפכו פושעים שניצלו את מעמדים בחברה. הריקבון שלהם לא נשאר בשטח סגור. יש לטהר את הנגע".

"אולמרט ניצל את הזדקקות היזמים לשירותיו וקיבל סכומי עתק", הוסיף רוזן בקריאת גזר דינו של אולמרט.

היום (ג'), כאמור, גזר השופט דוד רוזן את דינו של אולמרט ל-6 שנות מאסר. בנוסף קבע רוזן כי על אולמרט יוטל קלון, דבר אשר ימנע ממנו לכהן בתפקיד ציבורי במשך 7 שנים לאחר שחרורו ממאסר. אולמרט צפוי לערער לבית המשפט העליון על עונשו כך שפרשה זו לא הגיעה לסיכומה, על אף העונש שנגזר עליו.