הרבנית פנינה נויברט מביעה התנגדות נחרצת לקיומם של נישואין חד מיניים בישראל, אך מכירה באפשרות של מסלול אלטרנטיבי למי שהם פסולי חיתון ואינם יכולים להינשא כדת משה וישראל.

צריך להכיר בעובדה שאנו לא חיים במדינת הלכה, בעובדה שלכל אדם יש אפשרות לבחור את דרכו ושעולם ההלכה לא אמור להחליט בנושא הזה", אומרת הרבנית. "הסיפור של זוגות חד מיניים הוא הבעיה הפשוטה ביותר מכיוון שאין הגדרה הלכתית של נישואין לחד מיניים והמורכבות היא ביחס להכרה בנישואין בין גבר לאישה שאינם יכולים להינשא על פי ההלכה. פתיחת מסלול אלטרנטיבי לפסולי חיתון היא שאלה של זמן אך מתוך שקילת המשקל שמשחק הסטטוס קוו בקרב חלקים גדולים בציבור ראוי למקד בשלב זה את הפתרון במקום בו אנשים מנועים ממימוש זכותם להינשא".

נויברט אומרת כי היא בעד קיומם של שני המסלולים - נישואין הלכתיים ומסלול אלטרנטיבי לפסולי חיתון - והדגישה כי היא איננה מייצגת בדברים אלו את "בית הלל" וכי ארגון הרבנים צפוי לדון בנושא ולהחליט בעניין בקרוב.

בנוסף התייחסה הרבנית נויבירט לקיטוב ההולך ומעמיק בין רבני הציבור התורני דתי למיינסטרים הדתי לאומי וטענה כי על פי מחקרים אמפיריים ארגון רבני בית הלל מייצג 70 אחוזים מהציבור הדתי לאומי ושלמעשה הציונות הדתית מחולקת היום לשניים הלכה למעשה. עוד אומרת הרבנית כי גם דרכם של רבני ה'חרד"ל' צריכה להישמע, אך לא בהכרח בדרך בה היא נעשית.

"רבני החרד"ל עושים עבודת קודש והקול שלהם הוא קול שחשוב שישמע. אני מכה על חטא על העובדה שאנחנו, בהנהגה המיינסטרימית, עשינו לעצמנו חיים קלים ולא טרחנו להשמיע קול ציבורי משמעותי שהציבור השתוקק לשמוע אותו במשך הרבה שנים. עם זאת, מרבית רבני החרד"ל מגיעים מעולם הישיבות ומייצגים מגדל שן של פסיקת הלכה. התבטאויות כמו 'עדיף להתייצב מול כיתת יורים מאשר לשמוע שירת נשים', כשחלק הארי של הציונות הדתית חש דחייה מהאמירה הזו, מעידה על פער שיש לגשר עליו. ההנהגה הרבנית לדבר לציבוריות הישראלית במכלול קיומה ברחבי הארץ", הוסיפה נויברט.

"ההנהגה הרבנית צריכה להיות קשובה לכל חלקי הציבור ולא ייתכן שבשם התורה והיהדות נאמר מסרים שמייצרים אנטגוניזם בציבור", אומרת הרבנית, "לא מדובר על התחנחנות ונתינה לציבור מה שהוא רוצה לשמוע אבל לא יתכן שפוסק הלכה ומנהיג רוחני לא ער לתהודה שדבריו מיצרים בציבור. אם אמירה או פסיקה הלכתית מייצרת אנטגוניזם יש כאן בעיה כי זה אומר שהמנהיג הופך לא רלוונטי בעיניי הציבור".

בנוסף התייחסה נויבירט - חברת הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים ומקורבת לרב הראשי דוד לאו - גם לסוגיית הרבנות הראשית, אשר סובלת לדבריה מחוסר אמון ולגיטימציה אשר הופכים אותה לגוף לא רלוונטי. עוד היא הוסיפה כי "יש היום בידול בתוך ההנהגה הדתית לאומית, יש הנהגה רבנית שתאחז בסטטוס קוו ללא נכונות לנהל שיח בנושא ויש הנהגה רבנית שחשה בתסכול רב בעובדה שהמוסד הרבני תמיד מחמיץ את כל המהפכות ורוצה להיות חלק משינוי אמיתי. ההנהגה הרבנית לא החמיצה שום הזדמנות להחמיץ הזדמנות, החל מהקמתה של מדינת ישראל בהתנגדות לחלוציות, ההתנגדות להעצמת הנשים וכיוצא בכך. אני מאמינה שיש יכולת לשנות את מוסד הרבנות לטובה, אבל אין ספק שמוסד הרבנות צריך לעבור תהליכים מבניים מאוד משמעותיים כדי להפוך אותו לרלוונטי בעיני הציבור".