רבה הראשי של קרית מוצקין, הרב דוד מאיר דרוקמן, לא השתתף באירוע לציון יום ירושלים שארגנה המחלקה לתרבות תורנית בעירייה, ואף קרא לציבור התורני להחרים את האירוע. זאת, במחאה על כך שלאירוע, הוזמנה לשיר הזמרת אופיר בן שטרית, בוגרת התוכנית 'דה וויס', כך דווח ב'ידיעות הקריות'.

במודעות שפרסמה המחלקה לקראת האירוע, צוינו שמות הזמרים שהוזמנו וגם שמה של הזמרת, כולל תמונה גדולה שלה. הרב הראשי לא התלהב בלשון המעטה מהזמנת הזמרת לאירוע של תרבות תורנית, ובשיעור תורני שהעביר אמר את דעתו בעניין.

הרב אמר כי נדהם מהזמנת הזמרת לאירוע לציון יום ירושלים. "תדהמתי גדולה שבעתיים נוכח העובדה כי הגוף שמארגן את הערב הוא המחלקה לתרבות תורנית שעל יד העירייה. השתתפות באירוע הכולל הופעת זמרת היא לא 'תורנית' כלל ועיקר, אלא היא, במובן הבוטה, היפך התורה".

הרב דרוקמן אמר: "אין זה אירוע לכבודה של ירושלים, אלא מדובר באירוע המבזה את קדושתה של עיר הקודש והמקדש". הוא גם קרא לכל החדורים ביראת ה', כדבריו, ולכל מי שקדושת ירושלים קרובה לליבו, להדיר רגליו מ"אירוע מביש זה", כהגדרתו.

זהו רק חלק מהמלחמה בין הרב דרוקמן לבין עיריית מוצקין ובמיוחד העומד בראשה שאף דרש בשבוע שעבר לפטר את הרב בטענה כי הוא קיצוני ומדיר נשים. מנגד טען הרב כי ראש העירייה חיים צורי, "חצוף בריון ולא אינטלגנט". האירועים שהחלו ביום הזיכרון כאשר ראש העיר ישב במקומו של הרב בבית הכנסת, התדרדרו בשבוע שעבר להרס שערי המקווה לנשים בעיר על ידי העירייה כניסיון לפגוע ברב ובהגשת תלונות הדדיות במשטרה.

מעיריית מוצקין נמסר ל'ידיעות קריות' על דבריו של הרב: "יום ירושלים הינו אירוע מכונן בתולדות מדינת ישראל, אשר נולד עם איחודה של העיר לאחר מלחמת ששת הימים ואינו קשור לדת. מר דרוקמן כבר מזמן אינו מתפקד כרב העיר ואינו מייצג את האינטרסים של הציבור במוצקין. בקרית מוצקין לא תהיה הדרת נשים בשום אירוע של העירייה. מוטב לדרוקמן להתעסק בעתידו, שכן ראש העיר פועל מול משרד הדתות לסיום כהונתו".

חבר המועצה האחראי על המחלקה לתרבות תורנית, בומה ברחד: "אנחנו מכבדים מאוד את הרב דרוקמן. עם זאת, אגף החינוך והמחלקה לתרבות תורנית צריכים לשרת את כל הציבור בקרית מוצקין. בעניין ההלכתי, קטונתי מלהתווכח עם רב העיר, למרות שיש סביב נושא שירת אשה בציבור עם רמקול שאלות הלכתיות רבות, ודעות לכאן ולכאן".