יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת, אביגדור ליברמן, ניסה לסייע ליוזמות להקלה בתחום הגיור והנישואין, אך עשה להם שירות דב באמצעות פוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו למרבה האירוניה במהלך השבת שקודם חג השבועות.

"הערב אנו חוגגים את חג השבועות. זה קורה בסמיכות להקמת ממשלה שמתעתדת לבטל את ״חוק צהר״ שחוקקנו בכנסת הקודמת, ממשלה שרוצה להחמיר ולהקשות על אלו שעלו לכאן מכח ״חוק השבות״ ושרוצים לעבור גיור", כתב ליברמן וקשר יחד בקשר בלתי ברור את שני החוקים אשר אחד מהם עוסק בנושא רישום לנישואין וכלל לא בנושא הגיור.

ליברמן צירף גם קריאה לראש הממשלה כשהוא מפגין בורות משעשעת על הזמן בו קוראים את מגילת רות, "אני מקוה שכשרה״מ וראשי המפלגות השותפות בקואליציה יקראו הערב במגילת רות הם יתעשתו, יזכרו כיצד מקבלים לעם היהודי את מי שבאמת רוצה בכך ויחזרו בהם מהכוונה לפגוע במי שחיים בישראל כיהודים לכל דבר ורוצים להיות חלק מן העם שלנו גם לפי ההלכה אך אינם רוצים לסבול התעמרות מממסד אטום ומנותק", כתב ליברמן וזכה לעשרות תגובות לועגות.

כזכור, בחר ליברמן שלא להצטרף יחד עם ששת המנדטים של המפלגה לקואליציה, למרות שהוצע לו תיק החוץ ובכך גרם להקמת ממשלה צרה של 61 חברי כנסת בלבד ועורר עליו את ביקורת מצביעי הימין שראו בכך בגידה במחנה הימין וחיזוק השמאל והערבים.