השבוע התברכנו במיטב עלוני ל"ג בעומר מסורתיים, שכיאה להילולתו של רבי שמעון בר-יוחאי, התקשטו במאמרים על הזוהר ועל קבלה. אני הקטן, עוד לא מילאתי את כרסי בש"ס ופוסקים, ולכן החלטתי לרוב לדלג על מאמרים של יודעי ח"ן. אולי מפאת שחששתי שעוד מוקדם בשבילי להיכנס לפרדס ואינני חפץ כעת להציץ ולהיפגע, אולי בגלל שמהזווית של המקום שלי בבית הכנסת היה אפשר לראות כמעט בבירור את חצי הגמר של מכבי. לדייויד בלאט פתרונים.

85 שנה לבני עקיבא

מזל טוב לתנועת בני-עקיבא שמציינת כמדי שנה את יום הולדתה בל"ג בעומר, והפעם יומולדת עגול 85. כפיים. עולם קטן לקח על עצמו אייטם גדול וחיבר ביחד חמישה ממזכ"לי התנועה בעבר לעמוד כפול ומעניין שמלא באידיאלים. עקב כך שכותב שורות אלה הוא ציניקן חסר תקנה, אני רק אגיד שעד איפה שהחזקתי היה שווה. מצב הרוח נתן לבני עקיבא את העמוד הראשון לדבר תורה של אמיר סנדלר, ראש אגף הדרכה בבנ"ע.

עבדכם הנאמן הסתובב בין התאים של מקומבני וותיקי בתי הכנסת בעיר מגוריו, לראות אולי הם זכו לקבל את פני העלון. התקשר לחברים שלא דיבר איתם מהיסודי, כדי לבדוק אולי איכשהו בעיר שלי לא הגיע העלון. אך לא, כנראה שרק התנועה עצמה לא התייחסה ליומולדת של עצמה ולא הוציאה השבת עלון זרעים על מנת לחגוג את האירוע. אולי בגלל שבגילה המופלג כבר מפסיקים לספור?

הרב אבינר על הכותל

אשמח אם מישהו יעשה לי טובה ויזרוק לרב אבינר מילה על כך שלא כל מאמר שלו חייב להיות הגנה בתוקף על עמדותיו. אפשר סתם לרשום דבר תורה מעניין או איזה מאמר אמוני קצר. עם כל הכבוד שיש לי לרב אבינר, אין חובה כלשהי להשתמש בעמוד האחורי של עלון באהבה ובאמונה כדי לשמור בכל תוקף על ממלכתיות. אנחנו יודעים, אתה נגד עלייה להר הבית מתוקף החלטת הרבנות הראשית לישראל, אבל מאמר עם טענות רפטטיביות על קדושת הכותל המערבי לא יגרום לאף אחד שרוצה לעלות למקום המקדש לעלות לשם. בואו נשים את הדברים על השולחן, הטיעונים שהרב אבינר מביא הם לא חזקים. את כולם הוא היה יכול לסכם במשפט שאומר שלפי הרבנות הראשית אסור לעלות להר הבית, ולא להתחבא מאחורי קדושת הכותל בצורה עקיפה.

הרב שטרטמן עובד במכללת אמונה

בשבועות האחרונים הופיעו בעלוני השבת השונים פרסומים מוזרים ומטרידים של "המכון לצניעות בתרבות" של הרב יחיאל שטרטמן המזוקן והחייכן יתר על המידה. המכון הציע לכל מי שרוצה לשמור את עיניו מבעיות צניעותיות, אך עדיין רוצה לצרוך תרבות רגילה כמו כולם, לדרג בשבילו את רמת הצניעות בסרטים או בהצגות לפי רמות. השבוע התגלה לי שמאחורי הקמפיין הזה, שלווה גם בעמוד פייסבוק פיקטיבי, עומד משרד הפרסום החדש Rbes, בעבור מכללת 'אמונה', שרק ניסה להראות לקהל הקוראים שאפשר לצרוך תרבות איכותית מבלי לחרוג מכללי הצניעות - כמו שהם עושים אצלם במכללה. פרסומות שמצריכות חשיבה והומור תמיד חביבות עליי ואני מצפה בכיליון עיניים לקמפיין הבא!

(צילום: אלנתן זכריה)

גראפיקות וזה

אגב דברים שמתחילים להימאס - גרפיקה מגזרית. החל מפרסומות מפוקסלות לרווחה ועד תמונות שצולמו בפלאפון נוקיה ישן. אני מבין את הנוחות לצלם בסמארטפון איכותי שנמצא לך בכיס בכל רגע נתון, אבל מפה ועד וויתור על תמונות איכותיות של צלם מקצועי המרחק ארוך. שביעי, הפליא לשים תמונה מטושטשת של בחור חרדי בשער של העלון. מרגישים מזולזלים? גם אנחנו.

אגב, הכתבה עצמה של ישי פרידמן, כתובה טוב מאוד ומעניינת בצורה שמחווירה את כל שאר הכתבות בעלון. שביעי מצליחים להביא כבר הרבה זמן כתבות בנושאים מעניינים מאוד ואט-אט סוללים לעצמם את הדרך למעלה. אני לא יודע מדוע הם הטריחו אותנו עד עמוד 20 בשביל לשים את הכתבה, אבל נו שוין.

נחזור לגרפיקה המגזרית. בצד השני, חייבים לפרגן למוכשרים שבגרפיקאי בני מגזרנו, האוחזים במכחול. אחד הבולטים שבהם הוא אלחנן בן-אורי המוכשר, שציוריו מעטרים את העמוד הראשון בשביעי, ואחראי גם על איור הקומיקס החביב 'שטרוצמן', ביחד עם הכותב מתן צור בעולם קטן. בן-אורי, שמעבודותיו אתם מוזמנים ליהנות גם בפייסבוק שלו, הפליא לצייר השבוע את התמונה בעמוד הראשי של העלון.