בית המשפט המחוזי בירושלים הכריע היום (ה‘) על קיומן של בחירות חוזרות בעיר בית שמש, זאת לאחר טענות לזיופים נרחבים מצד גורמים חרדים בעיר. בכך קיבל בית המשפט את הערעור שהגיש המועמד הציוני אלי כהן, שהפסיד למועמד החרדי משה אבוטבול בבחירות, כמו גם את הערעור שהגיש היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

בערעור שהוגש על ידי כהן והמדינה נטען כי הזיופים שנתגלו בבחירות מעלים חשש של ממש להטיית רצון הבוחר. כזכור, ביום הבחירות עצמו פשטה המשטרה על שתי דירות בבית שמש ותפסה שם 170 תעודות זהות, ששימשו, על פי החשד, להצבעה בשמם של אנשים אחרים. החקירה העלתה כי לפחות 36 תעודות מאלו שנתפסו שימשו בפועל להצבעה.

המדינה טענה כי לא מדובר באירוע מזדמן, אלא ”במהלך שיטתי, מאורגן ומתוכנן שהפעילות שלו החלה הרבה לפני הבחירות. מתלווים אליה סממנים של פשיעה מורכבת, מיפוי השטח ושימוש בטלפונים מסוג ווקי-טוקי על מנת שלא ניתן יהיה לעקוב או להקליט את שיחותיהם".

אלי כהן אמר היום כי ”הצדק ניצח. קיבלנו מקודם את הכרעת השופטים, ואני שמח לדעת שהדמוקרטיה בבית שמש ניצחה. החברה התקינה והנורמה הישרה ניצחו. עברנו דרך לא קלה, אבל אני מאמין שבית המשפט הציב את הצדק בדרך הנכונה מול עינינו“.

”כעת, למען תושבי בית שמש כולה, עלינו להשאיר את העבר מאחור ולפעול יחדיו למען העיר“, הוסיף כהן, ”אני מאמין באחדות ובכבוד הדדי, אעשה הכל כדי שהדם הרע בין המגזרים ישקע מאחורינו ונוכל לגשת יחדיו נקיים להליך דמוקרטי תקין ומסודר. ברוח הערכים היהודיים, למען הכבוד כל אדם, נמשיך לכבד את כולם ולפעול לתיקון הליקויים. אני מקווה שבצד השני קצו בדרך השנאה וההסתה, אני קורא להתחייבות משותפת לפעילות שקופה, מכובדת ומכבדת, אשר תאפשר לתושבי העיר לבחור בחופשיות ובלא חשש בראש העיר הבא שלהם“.

ח“כ שולי מועלם אמרה היום כי מדובר ב“החלטה אמיצה של בית המשפט ואני מברכת על כך“. לדבריה, ”עכשיו זה הזמן לאפשר לציבור בבית שמש בחירה אמיתית בשקיפות מלאה בלי גניבת דעת, בלי טריקים ובלי שטיקים. אני קוראת לתושבי בית שמש לחזור אלי הקלפי להצביע למועמד שיב שיצעיד את העיר קדימה יחד בשיתוף כלל הציבור מתוך תחושת אחריות וטובת העיר כולה“.

ח“כ ציפי חוטובלי הוסיפה כי ”החלטת בית המשפט לבצע בחירות חוזרות בבית שמש תשמש בעתיד כמסר מרתיע עבור מתמודדים ומקורביהם, כי חובה לשמור על טוהר הבחירות. כאשר ישנן עדויות מוצקות רבות שתוצאות הבחירות הוטו באמצעים שאינם כשרים, אין זה ראוי שראש עיר ימשיך לכהן בתפקידו“.