וועדת מקצוע המדעים במשרד החינוך קבעה כי החל מהשנה הבאה תילמד חלק מתורת האבולוציה בכיתות ח' ו-ט' והיא תהיה חלק מתוכנית הלימודים בתחום המדעים.

תורת האבולוציה אשר קובעת בין היתר כי מוצאו של האדם מן הקוף, הינה תכנית שנויה במחלוקת ביהדות אך עם זאת, בשונה מהנצרות, היהדות פתוחה לקבל את התיאוריה ורבנים בכירים אף אמרו כי הדבר אינו סותר את היהדות. עם זאת, החלק אותו ילמדו בבתי הספר אינו עוסק במוצאו של האדם מן הקוף אלא בחלק אשר עוסק בצמחים ובביולוגיה.

220 אלף תלמידים ילמדו את תורת האבולוציה החל מהשנה הקרובה, גם בבתי הספר הממלכתיים דתיים במסגרת פרק הלימוד "מערכות אקולוגיות ויחסי גומלין בין יצורים ובינם לבין סביבתם" במקצוע המדעים, כך מתפרסם בynet.

במסגרת תכנית הלימודים יכירו התלמידים את האירועים החשובים בתולדות התפתחות הביולוגיה וישמעו על שינויים בגודל האוכלוסייה ביחס לגורמים סביבתיים.

בוועדת המקצוע מסבירים כי בשנים האחרונות הנושא היה נתון לשיקול דעתו של המורה", גורם בוועדה אמר ביחס ללימוד המקצוע בחינוך הדתי כי "החשש הוא לא זה שמניע אותנו. ישנם מורים דתיים וגם מדענים דתיים, והם מוצאים את הדרך לגשר. מה שמניע אותנו זו האמת המדעית, הדיוק המדעי. אנחנו מניחים שיהיו אתגרים, אבל אנחנו נדע להתמודד איתם ייתכן שתהיה רגישות בקרב ההורים דווקא אבל גם עם זה נדע להתמודד.

בעוד שבארצות הברית ישנה מחלוקת עזה בעניין לימודי תורת האבולוציה, בישראל אין הדבר מעורר רעש רב. ייתכן עם זאת שבעקבות החלטת משרד החינוך תתעורר התנגדות ציבורית לנושא.

תנועת 'נאמני תורה ועבודה' בירכו את ועדת מקצוע המדעים על הכנסת לימודי האבולוציה גם לחינוך הדתי. "אחריותנו לחינוך ילדינו, כוללת בתוכה את חשיפת הילדים לתפיסות שונות, מקובלות ושאינן מקובלות ואת היכולת להתמודד עם תפיסות אלה. דווקא החשיפה, יצירת הדיון והחשיבה הכנה, יוצרים חוסן אשר מחזק את תלמידינו בעת יציאתם לעולם הרחב".

עוד הוסיפו בתנועה כי "עלינו ללמוד גם את התורות החיצוניות לתורה ואת תחומי הלימודים הכלליים, להבינם, ואף להפוך אותם לכלי בעבודת השם. הלימודים הכלליים הינם כר פורה להעשרת עולמנו הרוחני. לעתים הם נושא שאפשר להתעמת איתו ולדחות את מסקנותיו ולעתים אפשר לאמץ ממנו נקודות מסוימות ולצרפן לתורתנו הקדושה, כפי שראינו שעשו גדולי ישראל, כמו למשל הרב קוק בהתייחסו לנושא: "תורת ההתפתחות [האבולוציה], ההולכת וכובשת את העולם כעת, היא מתאמת לרזי עולם של הקבלה, יותר מכל התורות הפילוסופיות האחרות. ההתפתחות, ההולכת במסלול של התעלות, היא נותנת את היסוד האופטימי בעולם, כי איך אפשר להתייאש בשעה שרואים שהכל מתפתח ומתעלה" (הראי"ה קוק, אורות הקודש ב, יט)".