בש"ס נאבקו במהלך המשא ומתן הקואליציוני על המשרד לשירותי דת כשעיקר המאבק היה כנגד אנשי הבית היהודי שהחזיקו במשרד במהלך הממשלה האחרונה בהובלתו של סגן השר, הרב אלי בן דהן. אך כמה ימים לפני השבעת הממשלה החדשה נראה כי למרות ההתלהבות הגדולה אותה הפגינה ש"ס אף אחד במפלגה לא מעוניין להיות בתפקיד מה שמעלה את השאלה האם הם רצו את משרד הדתות או לא רצו שהבית היהודי יהיה שם.

על פי הדיווח ב'כיכר השבת' דרעי מתקשה בימים האחרונים למצוא מועמד מתוך חברי הכנסת של הסיעה, הוא פנה לחברי הכנסת אך כמעט כולם דחו אותו על הסף. המועמד הבולט ביותר היה שר הדתות לשעבר, חבר הכנסת יעקב מרגי שהודיע אך הוא לדרעי כי הוא מעדיף להיות בתפקיד אחר כשהוא רומז לראשות ועדת החינוך.

כמו כן דחו אותו ח"כ יצחק כהן ואישים אחרים שאינם חברי כנסת כשר לשעבר, אריאל אטיאס, ראש עיריית רחובות רחמים מלול, שר הדתות לשעבר אלי סוויסה והרב אבנר עמר שעל פי הדיווחים סרבו גם הם להצעה. כעת, נוצר מצב בו ש"ס מחפשת אישיות בכירה שתכהן בתפקיד (סגן) שר הדתות, בינתיים ללא הצלחה מה שכאמור מטיל צל גדול על המניעים של המפלגה בדרישה לקבלת התפקיד.

פתרון אפשרי, שאריה דרעי צפוי בעצמו לקבל החלטה על מי מחברי הכנסת להטיל את התיק ולהגיש את המלצתו בפני מועצת חכמי התורה בראשות הרב שלום כהן. במידה והמועצה תקבל את המלצתו, אף ח"כ לא יוכל לסרב להחלטה, גם אם היא אינה לטעמו. בכל מקרה נראה שהרב אלי בן דהן ישמח לסייע לש"ס בסוגיה לוותר על "הכבוד" של סגן שר חסר סמכויות במשרד הביטחון ולהישאר במשרד בו שאף להיות מלכתחילה.