אז אחרי שבסוף נכשל ראש הממשלה מלהריץ את נתן שרנסקי, אלי ויזל, אי.טי ובריאן כוכב עליון (השמועות אומרות שנעשו פניות קדחתניות מלשכת ראש הממשלה גם לאריק ובנץ אולם בסוף סוכלו במרץ ע"י לשכתו של כרובי) ורשימת המועמדים לנשיאות 2014 נסגרה סופית, לא יכולתי שלא להיזכר בקמפיין הגדול של מכשירים הניידים שהריצה אחת מחברות הסלולר בארץ, נאמנה לכלל האלמותי לפיו "מוכר טוב זה אחד שיכול לדחוף קרח לאסקימואי. בפעם השנייה"

למען האמת כל קשר בין המכשירים לצרכי הלקוחות שלה היה מקרי בהחלט שכן למעשה החברה נתקעה עם המכשירים האלו ואת כולם הייתה חייבת למכור אחרת תפסיד עליהם כסף.

רשימת המועמדים שלהם כללה שישה מכשירים ניידים בעלי רזומה עשיר וקבלות מוכחות, חלקם אף החזיקו בעברם בכמה תפקידי מפתח בולטים אם כי ראוי לציין שלא כולם היו תמיד זמינים ובעלי קליטה טובה.

'מכשיר חכם' אחד מצד האמת בכלל לא התאים לתפקיד. היו בו יותר מידי כפתורים ונראה כאילו הרגע הוציאו אותו מהמעבדה: לכלוך קטן על המסך וכבר הוא מושבת.

מכשיר אחר, בכלל היה דור 2.5 ולא קלט הודעות MMS או מיילים וכמה פעמים נתפס פולט על דעת עצמו כל מיני שיחות יוצאות שעשו פדיחות ודרשו הסברים והתנצלויות.

והיה כמובן את המכשיר השלישי שלמעשה הוצא כבר משימוש נכנס לגמלאות והחברה סירבה לבטח אותו בגלל מחסור בחלקי חילוף, מה שלא הפריע לנציג מכירות לעטוף לי אותו בצורה כל כך משכנעת כ"שלמעשה", כך אמר, "בכלל לא מדובר על מכשיר. אלא על יהלום בתחפושת"..

סופו של דבר ואחרי שהנציג סיים לסקור בפניי בפרוטרוט את רשימת המעלות האין סופיות של כלל המכשירים קבלתי את התחושה שמצד האמת השאלה כאן היא:

'לא מה המכשיר יוכל לעשות בשבילי- בשביל התפקיד, אלא מה אני- העם, אוכל לעשות בשביל המכשיר'.

חזרתי לרשימת המועמדים המכובדים ונזכרתי שבשנת 1952 היה זה איינשטיין שדחה את הכבוד שהציע לו בן גוריון לשמש כנשיאה השני של מדינת ישראל.

הוא לא ניסה לשווק את עצמו כראוי ביותר. לדחוף בכוח. לסגור דילים עם חכי"ם. לעשות לעצמו קמפיינים. פשוט היו לו דברים חשובים יותר לעשות מאשר לתפור לעצמו את חליפת הפנסיה היקרה ביותר בישראל.

בכל אופן, נראה שאם בא לכם עכשיו להצטייד במכשיר, סליחה, נשיא חדש, עכשיו זה הזמן לקנות לכם אחד:

במסגרת מכירת מוסד הנשיאות כחלק ממגוון הסיילים של סוף העונה, נראה שהתג מחיר שלו מעולם לא היה זול יותר.

אבינועם הרש, סמנכ"ל חברים מקשיבים. לתגובות והזמנת שיחות: avinoam811@gmail.com