"הקרן לא מעורבת כהוא זה בתוכן שקשור לפרויקט של קייטנות הקיץ וגם אם גורמים אינטרסנטים יאמרו שהם מתערבים מאה פעמים לא תהפוך את זה לנכון", אומר עוזר שר החינוך, האחראי על נושא קייטנות הקיץ של משרד החינוך בראיון ל'כיפה'. זאת על רקע הטענות העיקשות כי לקרן לידידות מותר להתערב בתכני הקייטנות.

"אלו שטויות במיץ עגבניות וגם אם יגידו את זה עוד פעם זה לא ישנה את המציאות", הוא אומר. “אנשים צריכים לדעת את הדברים באופן אובייקטיבי ויש אנשים שלא בוחלים באמצעים כדי לקבל את מה שהם רוצים. יש ציבור שבוחר בחירות בגלל שגורמים שונים אומרים דברים שקריים".

עוד הוא מוסיף כי "הקרן לא מעורבת בתכנים אלא רק מממנת, וגם זה רק בחלק מהמקרים. זו עוד שיטה של מימון, ומי שרוצה יכול להשתתף בלי לקבל כסף מהקרן לידידות. הייתי שמח אם הדברים היו נאמרים מאי בהירות, אך מדובר באי דיוקים שחוזרים שוב ושוב".

על פי פרומן, הכסף שיגיע מהקרן לידידות הוא לטובת מימון לרשויות חלשות, כשהבחירה האם לקחת את הכסף נמצאת בידי הרשויות עצמן. התכנים יגיעו ממשרד החינוך, מהרשויות ומהחמ"ד, ללא שום קשר לקרן לידידות. עוד הוא מפריך את הטענה כי פרטי התלמידים יועברו לגורמים בקרן לידידות, זאת לטענתם בכדי לספק להם תכנים מיסיונרים בהמשך. “אלו שטויות. הדבר היחיד שהקרן תקבל הוא מספרים של כמות התלמידים כדי שיוכלו להעביר כסף. יש גורמים שמאמינים אידיאולוגית שאסור לעשות שימוש בכספי נוצרים, ובמקום להעלות את השאלה החשובה הזו כמו שצריך, הם משתמשים בכלים של אי דיוק ואי אמירת אמת כדי לדחוק אותם לקבל את האידיאולוגיה הזו”.

"חשוב שההורים ידעו את העובדות", הוא אומר. “אני לא עוסק במוטיבציה שלהם או בשאלה האידיאולוגית החשובה, האם מותר להינות מכספי נוצרים. אכפת לי מההורים, מהתלמידים, שהטוב הזה לא יימנע בגלל שקר. מבחינת אותם גורמים כנראה שהכל כשר במאבק כולל אמירת שקרים שאין בהם שום בסיס". לדבריו, הנתונים האמיתיים נאמרו לגורמים הללו אך אלו מעדיפים להמשיך להפיץ את העמדות הללו.”אין שום נגיעה של הקרן לידידות בתכנים או בכתיבתם".

תגובות פורום "ידיד נפש- פורום הורים ומחנכים": טענה צינית לחלוטין המתעלמת מן הכתוב במסמך.

מידיד נפש-פורום הורים ומחנכים נמסר בתגובה לטענה כי לקרן לידידות אין השפעה על התכנים הנוגעים לקייטנות הקיץ כי: "מדובר בטענה צינית לחלוטין המתעלמת בצורה בוטה מן הכתוב במסמך. השם הרשמי של התוכנית הוא "קיץ של ידידות", כאשר בפריסת הפעילות המצוינת במסמך הרשמי (עמ' 15) נכתב מפורשות כי כל בוקר יתחיל בהפעלה הנקראת "בוקר של ידידות". השפעתה של הקרן ניכרת בבירור. יתירה מכך, מה שחמור מן המעורבות בתכנים זוהי נתינת חסות לגוף ממשלתי שתמורתה ניתן קרדיט ציבורי לארגון שנוי במחלוקת. לא יעלה על הדעת לפתוח את החינוך הציבורי למתן לגיטימציה לכל בעל הון המחפש להלבין את עצמו או את פעילותו בעיני הציבור. נדגיש כי עצם הסכמת משרד החינוך שלא להעביר את מימון הקרן לבתי ספר או ערים מסויימות, יש בה כדי להודות שיש צדקה בדבר הורי הפורום וקיימת בעיה ערכית ומוסרית במימון הקרן את הקיטנות. בעיה ערכית זו שווה לכל ילד במדינת ישראל, בין אם הוא לומד בתל אביב, שדרות, אילת או רמת הגולן. לכן, יש למנוע את קבלת המימון הקרן לכלל הקייטנות בפרויקט. אנו מצפים ממשרד החינוך לפעול בנושא לאלתר, ולמנוע מהורים שאינם מבינים את השלכותיה המסוכנות של פעילות הקרן להיכנע לתכתיב הפוגע בערכיהם".