הורים המתנגדים לקייטנות הקיץ של משרד החינוך ניסו להגיע אמש (ד') לביתו של שר החינוך הרב שי פירון על מנת לנסות ולהביע את מחאתם על שיתוף הפעולה עם הקרן לידידות, אך נבלמו בידי כוחות אבטחה. כך נודע ל'כיפה'.

ההורים שיגרו מכתב אתמול (ד') בבוקר, אשר נחשף ב'כיפה', בו ביקשו להביע את מחאתם על התכנית, אשר נעזרת בכספי הקרן לידידות הממומנת על ידי נוצרים אוונגליסטים. במכתב, אשר נחתם בידי עורך הדין רנאטו יאראק, ממשרד מ' פירון ושות', נכתב: "מרשיי חרדים מאד משיתופו של גורם כזה בתכניות משרד החינוך, שכן לא ידוע להם על כל מרכז או תחרות או פרסום מסוג אחר כלשהו, שאפשר לגורמים אחרים להציע גם הם להיות ספונסרים של התכנית ולהשיג בדרך זו פרסום והשפעה. מרשיי טוענים כי התקשרות המשרד עם הקרן שלא באמצעות מכרז פומבי או תחרות פתוחה, שהיו נותנים הזדמנות שוויונית והוגנת גם לגורמים אחרים לקבל מעמד דומה, אינה מתיישבת עם הדין ועם כללי מנהל תקין והם שוקלים לעתור בעניין זה לבית המשפט הגבוה לצדק אם לא תבוטל השתתפות הקרן או לחילופין תינתן לארגון "מרימים את הדגל" הזדמנות הוגנת להשתתף במכרז כזה".

מאוחר יותר ביום רביעי הגיעו ההורים אל אזור ביתו של השר פירון בבקשה להיפגש עימו, זאת למרות שלא קיבלו אישור לכך. לאחר שהגיעו לרחוב הסמוך נבלמו ההורים בידי האבטחה במקום ולא התאפשר להם להגיע למשרדו של שר החינוך.

בתוך כך, ממסמך פנימי אשר הגיע לידי 'כיפה' עולה כי יותר מ-3000 הורים לילדים במערכת החינוך חתמו על עצומה במחאה נגד שיתוף הפעולה של משרד החינוך עם הקרן לידידות. ברשימה מפורטים שמותיהם וכתובת הדואר האלקטרוני שלהם. מדובר בחיזוק משמעותי למתנגדים לתכנית, מכיוון שעד כה נטען בידי התומכים בתכנית ובקרן לידידות כי מדובר במתנגדים בודדים בלבד.

שיבי פרומן, עוזר שר החינוך שמלווה את פרויקט 'קיץ של ידידות', אמר בראיון ל'כיפה' אתמול (ד') כי "מבחינת אותם גורמים כנראה שהכל כשר במאבק כולל אמירת שקרים שאין בהם שום בסיס". לדבריו, הנתונים האמיתיים נאמרו לגורמים הללו אך אלו מעדיפים להמשיך להפיץ את העמדות הללו. ”אין שום נגיעה של הקרן לידידות בתכנים או בכתיבתם".

בינתיים מתגברים הקולות הרבניים התומכים בקבלת כספים מהקרן לידידות. אחרי פרסום המכתב של הרב נחום רבינוביץ' והרב דוד סתיו בנוגע לקבלת כספים מהקרן, גם הרב אליעזר מלמד והרב ישראל רוזן מצהירים כי אין שום בעיה לקבל כספים מהקרן לידידות.

"הורה השולח ילדיו לקייטנת הידידות איננו 'מחזיק טובה לכמרים' במעשה זה. אכן, אם מוסד שיקבל מהם מועדון או אמבולנס יפרסם תודה ושבח על הנדיבות - זו 'החזקת טובה' (ורק צריך להוכיח שהם 'כמרים'). הנאה מן הסיוע איננה קשורה באיסור זה כלל ועיקר", כתב הרב ישראל רוזן בטורו השבועי בעלון שבת בשבתו.