"זהו יום של שמחה מתפרצת, של רגשות גואים. הלב מתמלא מחזרתו של שליט ארצה. ברגעים הללו אני מתחבר מחדש אל ההחלטה שקיבלתי באותה ישיבת ממשלה שאישרה את העסקה להבאתו", כך אומר היום (ג') לכיפה שר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, בהתייחס לשובו ארצה של רס"ל גלעד שליט.

השר הרשקוביץ אומר כי מהדיווחים בתקשורת שהביאו את גם את רגשותיהם של הציבור הערבי-ישראלי, הוא למד על כוחו של עם ישראל, "שמוכן ללכת רחוק על מנת להציל את חייליו. כשמרימים גבה על המחיר הכבד, והוא אכן כבד, צריך לזכור גם את זה". עם זאת, השר הרשקוביץ התייחס לכך ש"גם ביום הזה, הרגשות מעורבים. כשם שהשמחה מחברת את כל העם, כך גם היגון, שקיים גם היום ולא רק בקרב המשפחות השכולות. אנחנו איתן גם היום, זוכרים את הנרצחים - ולא נשכח אותם".

גם ח"כ אורי אורבך, יו"ר "הבית היהודי" ושותפו לסיעה של השר הרשקוביץ, אמר לכיפה כי הוא שמח היום בשמחת משפחת שליט וכלל עם ישראל עם חזרתו של החייל השבוי, רס"ל גלעד שליט. "אנחנו צריכים להשתתף היום בשמחה, זהו יום שמח לכל עם ישראל, ששבוי שלנו חוזר סוף כל סוף הביתה", אומר ח"כ אורבך.

ח"כ אורבך סבור כי "אין זה הזמן לעסוק בעניין העסקה, בדאגות על שחרור המחבלים או במחשבות בעקבותיה. אנחנו צריכים ללמוד להתייחד עם רגעי השמחה המעטים שיש לנו בחיים, יחד עם כל העם. יהיה מספיק זמן לחשוב ולעסוק בהשלכות ובעסקה עצמה".