ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר היום (ב') באופן עקרוני את הקמת הצוות המשפטי אשר יבחן אפשרות להכשרה חוקית של מאחזים ביהודה ושומרון. בכך אישר נתניהו את דרישתם של חברי כנסת ושרים אשר פנו אליו בבקשה כי יפעל להקמת הצוות, אשר יעקוף את החלטות בג"ץ על פינוי היישובים ולמעשה "יכשיר" את ההתיישבות בשטח.

כפי שדווח בכיפה, השרה לימור לבנת הציעה השבוע בישיבת שרי הליכוד כי יוקם צוות מומחים חיצוני שיבחן הסדרת הבנייה על קרקעות פרטיות ביהודה ושומרון, זאת כדי לסכל את מהלך בג"ץ שדורש את פינוי היישובים כבר בחודשים הקרובים. השרה לבנת אמרה בישיבה כי "החלטת בג"ץ המורה להרוס בעוד זמן קצר 160 מבנים בכמה יישובים ביהודה ושומרון איננה מתקבלת על הדעת".

הקמת הצוות, אשר ככל הנראה יורכב ממשפטנים המצויים בקונצנזוס הישראלי, תשלול למעשה את מסקנותיה של עו"ד טליה ששון, מחברת "דו"ח המאחזים", אשר קבע בשנת 2001 כי מאחזים רבים שהוקמו על קרקע פלסטינית פרטית - אינם חוקיים. במידה וצוות המשפטנים שמינה נתניהו יגבש החלטות אחרות, יוכל ראש הממשלה "להכשיר" את המשך התבססותם של אותם מאחזים.

צוות המשפטנים צפוי לעסוק, בעיקר, במעמדם של ארבעה מאחזים שדרש בג"ץ לפנות בחודשים הקרובים: מגרון, שכונת האולפנא של בית אל, עמונה וגבעת אסף. בכל אותם יישובים מתגוררים למעלה ממאה משפחות.

בלשכת ראש הממשלה מסרו כיום כי "מדיניות ישראל בנוגע לבנייה ביו"ש עומדת בעינה" - וסירבו לאשר או להכחיש את הקמת הצוות.

יו"ר מפלגת "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, בירך על החלטת ראש הממשלה ומסר לכיפה כי "דו"ח טליה ששון היה פוליטי מתחילתו ועד סופו. מבחינת ששון, יישובים פורחים ושכונות שלמות שנבנו בחסות ובעידוד המדינה הם מאחזים בלתי חוקיים. התנועה הציונית נוטעת ולא עוקרת נטוע, ועל הממשלה להסדיר כחוק את כל היישובים שלא הוקמו על קרקעות של בעלים פרטיים ידועים".