האם בקרוב יאסרו או יגזרו עונש מוות על אנשים הפועלים למסירת חלקי ארץ ישראל? בגלי צה"ל פורסם הבוקר (ג') כי חבר הכנסת הטרי ינון מגל הפנה את תשומת ליבו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, לסעיף החוק העונשים שקובע מאסר עולם או עונש מוות למי שפועל למסירת חלקי ארץ ישראל.

מגל ביקש להחיל את החוק על מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אלון ליאל, שפעל לגייס פרלמנטים באירופה להכיר במדינה פלסטינית. בהתייחסו לנושא, אמר ח"כ מגל כי "אם אנחנו שומרים על חוק, וחוק זו לא אות מתה, היועמ"ש צריך לפעול נגד אלון ליאל, שגייס פרלמנטים באירופה להכיר במדינה פלסטינית".

נכון ל-2009 עומד ליאל בראש התנועה לשלום ישראל-סוריה ובמאמר לעיתון הדרום-אפריקני "ביזנס דיי" ב-2012 קרא ליאל להחרמת מוצרים המיוצרים בהתנחלויות. מאמר זה עורר על ליאל ביקורת רבה במערכת הפוליטית והציבורית בישראל.‏ בהמשך, ליאל תמך בפומבי בחרם התרבותי על ישראל לאחר שהעניק גיבוי להחלטתה של הסופרת אליס ווקר להחרים את השפה העברית ולא לפרסם מחדש את ספרה "הצבע ארגמן" בישראל.‏

למרות פניותו של מגל, לא סביר כי היועמ"ש יגיש כתב אישום נגד ליאל תוך שהוא מבקש עונש מאסר עולם, אך בהחלט מדובר במהלך שישמח מאוד את הנאבקים על ארץ ישראל, שקיבלו כעת גיבוי ממחוקק בכנסת.