שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אישר השבוע על פתיחת ישיבת הסדר חדשה, בקריית אונו. הישיבה החדשה תפעל במתכונת הייחודית (ששסדר) שהקים הרב, אל"מ (מיל) אליעזר שנוולד שעל פיה תלמידי הישיבה מתגייסים לשירות של שנתיים, לפחות בצבא ולארבע שנים נוספות בישיבה. רק בשלושה החודשים האחרונים אישר השר, ישיבה נוספת, באופקים ולמעשה, זוהי הישיבה השלישית הפועלת בתכנית ייחודית זו.

בנוסף, חוסר קריטי בפרמדיקים הביא את מד"א וצה"ל לפתוח במסלול להכשרת פרמדיקים בקרב תלמידי ישיבת ההסדר 'מאיר הראל'. מדובר במסלול ייחודי בו יוכשרו תלמידי הישיבה כפרמדיקים בשלושת המוסדות (מודיעין, אופקים וקריית אונו) אשר ישמשו כפרמדיקים קרביים בעת שירותם הצבאי וככוננות בעת אירוע רב נפגעים. קורס זה הינו ייחודי, שיזם ראש הישיבה עם צה"ל ומד"א.

ראש ישיבת ההסדר 'מאיר הראל', הרב, אל"מ (מיל) אליעזר שנוולד, אומר כי ההחלטה מהווה ”הבעת אמון של משרד הביטחון במסגרת שהקמנו ומהווה תשתית איכותית לפתיחת מסלולים ארוכים יותר לתלמידי ישיבות ההסדר. זו כבר השנה התשיעית למסלול ואנו רואים בו ברכה גדולה ב"ה. לצד בוגרים השוקדים על לימוד התורה יומם ולילה ומסיימים תוכניות לרבנות יש אחוז גבוהה של מפקדים וקצינים“.

”נשאלנו האם יש בכך קריאת תיגר על מסלול ההסדר הקיים, והשבנו שאנחנו לא נגד המסלול הקיים, אנו סבורים שהוא מתאים למגזר רחב באוכלוסיה אבל יש מגזר גדול מאד שזקוק למסלול נוסף ארוך ואיכותי בלימוד התורה ובשירות הצבאי. אנו לא רואים מניעה שהם יחיו זה לצד זה וכל אחד יבחר את המתאים לו“, הוסיף הרב שנוולד.