עשרות אלפי חיילים השתתפו השנה בסיורי סליחות ברחבי הארץ, בהובלת הרבנות הצבאית הראשית. הסיורים התנהלו בירושלים, בצפת, במצפה רמון, בגוש עציון ובחברון.

באתר צה"ל דווח כי פריסת סיורי הסליחות השנה הייתה רחבה הרבה יותר מבעבר. "רצינו להגיע גם ליחידות שאינן יכולות להתרחק מגזרתן", הסביר נציג ברבנות הצבאית, שציין כי מספר חיילי צה"ל שלוקחים חלק בסיורי הסליחות רק עולה בהתמדה - ב-2011 התרחשה עלייה משמעותית, וב-2012, עוד לפני סיכום "מבצע הסליחות" הנוכחי, מוערכת עלייה נוספת בהשוואה לשנה שעברה.

במהלך הסיור הלילי בירושלים צעדו אלפי חיילים במנהרות הכותל, הכותל הקטן, קבר דוד ואתרים נוספים בעיר העתיקה. "עיקר המבצע הוא בירושלים, אליה מגיעים אלפי חיילים, קצינים ואף מפקדים בכירים בדרגות תא"לים ואלופים", אמרו נציגי הרבנות הצבאית. ברבנות טוענים כי "התגובות שאנחנו מקבלים הן מאוד חיוביות, ואנשים מגיעים מבחירה ולא מכפייה. כל אחד מגדיר בפני עצמו תהליך של חשבון נפש, והמשותף לכולם הוא הבירור, התחקיר והסקת המסקנות, בתחום האישי ואפילו בתחום הצבאי. צה"ל מספק לכך פלטפורמה מתאימה ואנשים מרוויחים בכל הרמות".

בתחום תודעה יהודית הסבירו כי הם "לא מנסים לגרום לחיילים להניח תפילין או להחזיר אותם בתשובה, אלא לחבר אותם לשורשים היסטוריים ויהודיים. זה מכפיל כוח רציני עבור כוחות לפני יציאה למבצע".