תושבי ניצן נגד רבני ניצן. לפני כחודש שלחו רבני ניצן מכתב לשר החינוך בו קראו להימנע מקבלת כספים מהקרן לידידות, זאת על רקע הדיון בנושא קייטנות הקיץ של משרד החינוך, בשיתוף עם הקרן לידידות, אשר יפתחו בעוד כשבוע. במכתב, עליו חתומים הרב אברהם אוחיון, הרב שאול ברוכי, הרב מוטי ורהפטיג, הרב יניב חדד והרב יגאל קמינצקי, כתבו "תרומות מנוצרים אוונגליסטים הן חלק מתהליך זירוז ביאתו השניה של יש"ו, שמשמעה- חיסול העם היהודי! המוטיב המוביל אותם, ע"פ דבריהם, 'לקבץ נדחי ישראל, לדאוג לרווחתם כדי לזרז ביאת גואל'. אין ספק שסכומי עתק אלו מסייעים להורים המתקשים לממן קייטנות בעלויות גבוהות, אך כאן מדובר בסיוע לארגון שמטרתו ידועה על אף שהיא מוסתרת".

ל'כיפה' נודע כי לאחר שליחת המכתב, ופרסומו בתקשורת, זעמו תושבים ביישוב על הרבנים מכיוון שמכתבם הוגדר ככזה שנחתם בידי 'רבני ניצן' וטענו שאף אחד לא מינה אותם לדבר בשם היישוב.

במייל היישובי פורסם מכתב אותו כתב צורי לוי, מחנך בכיתה י"ב, המתגורר ביישוב, ואשר תוכנו הגיע לידי 'כיפה' דרך שמואל שטח, מנכ”ל נאמני תורה ועבודה. "לאחרונה פורסם בעלון הישוב, ולצערי גם בתקשורת, מכתב רבנים של גילוי דעת. המכתב נחתם בשם פרטי אך הפרשנות הציבורית יכולה להיות מורכבת ובעייתית, והראיה, שבתקשורת הכותרת הייתה 'רבני ניצן'", כותב לוי.

לוי מזהיר כנגד גילויי דעת ועצומות חתומות של רבנים. “החשש שלי שסגנון כזה יכול בקלות לדרדר אותנו למחוזות אחרים, מחוזות המביאים לפילוג וריחוק בעם ישראל. הרגישות החברתית בקהילתנו מחייבת את כולנו אחריות כפולה. דעת תורה חייבת להכיר במציאות המורכבת של דורנו, במורכבות של עולם התורה בכל הדורות. מציאות המורכבת מקשת צבעונית של גוונים, קשת רחבה של דעות שונות ומגוונות. דעת תורה חייבת להכיר ששבעים פנים יש לתורתנו. ראוי להזכיר שיש מספר רבנים שלא אוסרים את השתתפות בקרן, ולכן אני חושב שיש להיזהר אפילו ברמז מלהאשים שר ורב במדינת ישראל ב"חילול השם" אשמה שלעיתים חמורה אף מלעבור עברה". עוד הוא מוסיף וקורא להקמת וועדה ציבורית של רבנים, אנשי ונשות רוח וחברה, שתבחן את שיתוף הפעולה בין הקרן לידידות לבין הפעילות החינוכית של משרד החינוך.

עוד נודע ל'כיפה' כי בעוד רבני היישוב קראו להחרים את הקרן לידידות, גורמים במועצה האזורית אומרים כי בפועל בניהם לומדים בתלמוד תורה שמומן על ידי הקרן. אומנם, על פי טענות התושבים, כפי הנראה הרבנים אינם יודעים שהקמת בית הספר מומנה על ידי הקרן לידידות, אך יחד עם זאת, אומרים התושבים, כי הרבנים עצמם כביכול חוטאים באותו הדבר אותו הם מבקשים להחרים. “ברור לנו שלא מדובר במעשה בכוונה תחילה, אך בפועל הרבנים קפצו פתאום והחרימו את אותו גוף שהם מקבלים ממנו כספים במשך שנים. יש רבנים גדולים שאומרים שמותר לקבל כסף מהקרן, אז מה בער לרבנים ביישוב לצאת פתאום נגד הקרן לידידות?”, שואלים תושבים במקום אשר ביקשו שלא להזדהות בשמם.