המקצועות הנלמדים ביותר במערכות השעות של תלמידי החינוך הממלכתי דתי בישראל הם לימודי יהדות (גמרא ותושב"ע), תנ"ך, חינוך גופני ומתמטיקה - כך עולה מסקר חדש שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שבוצע בבתי הספר העל יסודיים בישראל בשנת הלימודים הקודמת.

על פי הסקר, 100% מתלמידי בתי הספר הדתיים עסקו במהלך השנה שעברה במקצועות תלמוד או תושב"ע, תחת הכותרת "לימודי יהדות", בהיקף של כמעט 7 שעות שבועיות לכיתה. כמו כן, 98% מהתלמידים למדו תנ"ך בהיקף נרחב של 4.9 שעות שבועיות ו-95% עסקו בחינוך גופני (לעומת 99% בחינוך הממלכתי).

93% מהתלמידים הדתיים למדו אנגלית לעומת 100% בחינוך הממלכתי, 94% עסקו במתמטיקה בהיקף של 5 שעות שבועיות ו-87% למדו על בסיס שבועי לשון והבעה לבגרות.

המקצועות החלשים יותר בחינוך הדתי, לעומת החינוך הממלכתי, הם פיזיקה (16% לעומת 28% בחינוך הממלכתי), גיאוגרפיה (29% לעומת 41% בחינוך הממלכתי) וספרות (רק 65% למדו את המקצוע לבגרות לעומת 86% בחינוך הממלכתי). רק 6% מתלמידי התיכונים הממלכתיים-דתיים לומדים ערבית, 46% מהם לומדים אזרחות לעומת 52% מתלמידי התיכונים הממלכתיים דתיים.

הסקר המקיף נערך ב-77% מהתיכונים בישראל והוא ממחיש את הפערים במערכת החינוך בישראל. מהנתונים עולה כי תלמידים בישובים המבוססים מקבלים שעות לימוד רבות יותר במתמטיקה ובאנגלית מאשר בישובים הלא מבוססים ולומדים יותר מקצועות מדעיים לעומת בודדים מהישובים העניים.