בסוף חודש נובמבר יפוג תוקפה של החלטת הממשלה שהסדירה את 'השירות האזרחי המשמר', שהווה פתרון ביניים להמשך השירות האזרחי, עם פקיעת תוקפו של 'חוק-טל'. כתוצאה מכך המשך גיוסם של אלפי בחורים חרדים לשירות האזרחי, נתון בסכנה.

למרות המאמצים הרבים שנעשים במערכת הפוליטית להשלים בקריאה שנייה ושלישית את חקיקת חוק הגיוס החדש עוד במושב הנוכחי של הכנסת, בטרם יפוג תוקף ההחלטה על השירות האזרחי המשמר, עם זאת, קיימת עדיין אי ודאות לגבי סיום החקיקה עוד במושב הנוכחי.

במכתבו מתריע מנכ"ל המנהלת, שר-שלום ג'רבי, בפני ח"כ שקד כי אם לא תושלם החקיקה עד סוף החודש, החל מה-1 בדצמבר לא יוכל הצבא להפנות למנהלת השירות הלאומי צעירים חרדים נוספים לשירות האזרחי, וזאת עד לסיום החקיקה בנושא.

עוד הוסיף ג'רבי: "אני חושש כי לאחר שהגענו להישגים ניכרים במגזר החרדי, הן במודעות הקיימת ביחס לשירות במגזר החרדי והן במספרי המתנדבים, קיימת סכנה כי ייגרם נזק בלתי הפיך לשירות במגזר".

"עלול להיווצר מצב בו צעירים יפנו למנהלת ולצה"ל בבקשה להשתבץ בשירות האזרחי, אך ניאלץ להשיב את פניהם ריקם. בתקופה רגישה זו במגזר החרדי בכל הקשור לשוויון בנטל ולגיוס לצה"ל ולשירות האזרחי, מצב כזה עלול לגרום נזק ניכר לשירות האזרחי וליחסם של החרדים לחוק החדש, כפי שנוסח בוועדה".

לסיום, שר-שלום ג'רבי פנה לח"כ שקד, ובקש ממנה כי תפעיל את כובד משקלה בכדי לסיים את הליכי החקיקה עד לסוף חודש נובמבר, וזאת על מנת שמנהלת השירות האזרחי-לאומי תוכל להמשיך את גיוס החרדים לשירות אזרחי ולמנוע מכשול נוסף, במציאות שגם כך היא מורכבת ורבת מכשולים.