השר נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, מתייחס היום (ו‘) להתקדמות המו“מ בין ארה“ב לאיראן, סביב סוגיית הגרעין האיראני ולאור התקדמות שיחות הגרעין בין איראן למעצמות בז'נבה לקראת רגע ההכרעה.

”ימים גורליים אלו ייזכרו לעתיד לבוא“, טוען בנט, ”העולם החופשי ניצב בפני צומת דרכים: לעמוד חזק ולהתעקש שאיראן תפרק את מכונת ייצור הנשק הגרעיני, או לוותר ולאפשר לאיראן לשמור על 18,500 הצנטריפוגות שלה“.

בהודעה שפרסם היום ציין בנט כי ”בעוד מספר שנים, כאשר מחבל איסלאמי יפוצץ מזוודה גרעינית בניו-יורק, או כאשר איראן תשגר טיל גרעיני לרומא או תל-אביב, זה יקרה רק בגלל "הסכם רע" שבוצע ברגעים מכריעים אלו. כמו בזירת אגרוף, המשטר האיראני על הרצפה, הספירה קרובה לעשר, עכשיו הזמן להגביר את הלחץ ולהכריח את איראן לפרק את תכניתה הגרעינית. זה לא הזמן לוויתורים“.

בנט ציין כי ”חתימה על הסכם עם איראן תהיה מסוכנת, כי בעוד שנה, שנתיים או שלוש איראן תפעיל את הצנטרפוגות מחדש ותשיג נשק גרעיני לפני שהעולם יוכל לעצור אותה“. לדבריו, ”המטרה אינה להפסיק באופן זמני את ייצור האורניום, אלא לפרק את כל התכנית. אחרת, אנו בסך הכל מעכבים את האיום לעתיד הקרוב“.

הוא הדגיש כי ”אחריותה של ישראל היא להבטיח את בטחון אזרחיה, ואת זה בדיוק מה שנעשה. לא נפקיד את בטחון אזרחינו בידי אף אחד“.