בית משפט השלום בקרית שמונה אישר הסדר טיעון בין הפרקליטות לבין חבר הכנסת לשעבר ויו"ר המפד"ל אפי איתם במסגרתו הודה איתם בנסיעה של 157 קמ"ש במקום בו מותר היה לנסוע 80 קמ"ש בלבד, ובהעלבת עובד ציבור, כך מדווח בידיעות קרית שמונה.

האירוע התרחש ב-2008, כשבפסק הדין מתואר כי לאחר שהשוטר הורה לאיתם לעצור "ירד הנאשם מן הרכב ואמר לשוטר 'יא מטומטם, מה אתה חושב שאתה עוצר אותי לפני השבת, אני לא אחלל שבת בגללך, אני עוד אפנה לדודי כהן (מפכ"ל המשטרה) שיפתח לך את התחת'”. לאחר מכן עלה לרכבו ונסע מן המקום.

השופט ראה בחומרה את המקרה וקבע כי "אמירתו של הנאשם לפיה יש ביכולתו לבוא חשבון עם השוטר בשל היכרותו עם מפכ"ל המשטרה, מבטאת באופן החד ביותר את הפגיעה החמורה בשלטון החוק ובעקרון השוויון עליהם עמדתי לעיל".

"אכן, עסקינן בנאשם בעל זכויות רבות אשר על תרומתו הרבה למדינה במשך שנים רבות אין חולק, המדובר בגיבור ישראל, תת-אלוף בדימוס, בעל אות המופת ממלחמת יום הכיפורים", הוסיף השופט. "הנאשם שימש בתפקידים בכירים רבים בצבא ובצמרת הממשל, ובכל הנוגע לעבירות של העלבת עובד ציבור והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, המדובר בעבירה ראשונה. ובכל זאת, בכלל נסיבות העניין לא מצאתי כי יש בטיעונים אלה כדי לבכר את אי הרשעתו של הנאשם במקרה דנן".

על עברות אלו, ובהתאם להסדר הטיעון, נגזרו על איתם חודשיים מאסר על תנאי, 1500 ש"ח קנס כספי ושלילת רשיון הנהיגה שלו לחמישה חודשים. בynet מקומי נכתב עוד כי מאפי איתם נמסר בתגובה לפסק הדין: "מדובר באירוע מלפני שש שנים. בכוונתו של מר איתם לערער בפני בית המשפט המחוזי על פסק הדין והוא בטוח שצדקתו תצא אל האור".